تعمیر گرافیک لپ تاپ در اصفهان

تعمیر گرافیک لپ تاپ در اصفهان | بدون ریسک

اگر به دنبال مرکز تعمیر گرافیک لپ تاپ و رفع مشکل تصویر نوت بوک در اصفهان هستید ، بهتره بدانید بطور کلی بخش پردازش گرافیکی در “رایانه قابل حمل”  شامل دو دسته است. دسته اول : لپ‌تاپ‌ هایی که فقط به گرافیک آنبورد ( اینتل ) یا نسخه های ارتقاء یافته IGP  مجهز هستند و دسته دوم : سیستم های که علاوه بر گرافیک انبورد intel به گرافیک دوم یعنی  چیپست ( GPU ) و فلش‌های حافظه مجهز هستند. عیب یابی و رفع مشکلات تصویر و گرافیک لپ تاپ معمولا شامل این چند مورد خواهد بود :

  • مشکل قطع شدن تصویر که به علت قطعی فلت تصویر لپ‌تاپ – مک‌بوک رخ می دهد.
  • ایرادات تصویر نداشتن لپ تاپ به علت مشکلات  GPU Chipset Nvidia – AMD
  • سایر مشکلات مانند ایرادات بایوس که اصلا به بخش پردازش گرافیکی ارتباطی ندارد.
  • خراب شدن پنل نمایشگر LCD – LED یا شکستگی که بعضا با چشم قابل رویت نیست.
تعمیر گرافیک لپ تاپ

علت خراب شدن گرافیک لپ تاپ

گرافیک آنبورد زیاد خراب نمی شود. معمولا لپ‌تاپ هایی که دارای گرافیک دوم هستند بیشتر در معرض خرابی گرافیک قرار دارند. این چیپ حرارتی تولید می کند که برای ( اتصالات چیپ ) و سلامت سایر قطعات الکترونیکی مادربرد مضر هست. این حرارت از طریق همرفت از لپ تاپ و قطعات آن دور می‌شود. در برخی از موارد ممکن است مشکل گرافیک به وسیله ریبال حل شود اما معمولا ریبال کردن چیپ روی مادربرد ، مشکل تصویر را بر‌طرف نمی کند. در این هنگام معمولا تعمیرکاران ، چیپ گرافیک شما را از جای خودش خارج کرده و یک چیپ سالم برای آن جایگزین می‌کند. رفع مشکل گرافیک لپ تاپ در اصفهان به وسیله متخصصان پارتاکو – پارت ایران شناسائی شده و با کمترین هزینه قابل رفع می‌باشد.

  • حل کردن مشکلات گرافیک انواع لپ تاپ گیمینک ایسوس  ASUS N-Series –  ASUS G-Series –  ASUS ROG
  • بررسی و رفع ایرادات و مشکلات تصویر انواع نوت بوک دل INSPIRON – VOSTRO – XPS Series
  • رفع مشکلات تصویر نداشتن لپ تاپ های HP – ACER – SONY -SAMSUNG  در اثر خراب شدن فلت تصویر
نکات ایمنی

همانطور که گفتیم اکثرا لپ‌تاپ هایی که GPU گرافیک دارند ؛ خصوصا دستگاه‌های مجهز به پردازنده ( i7 INTEL نسل 5 و 6 ) بیشتر از بقیه دستگاه ها خراب می‌شوند. اما چگونه از مشکلات چیپ گرافیک جلوگیری کنیم ؟! ترجیحا هنگام استفاده از لپ‌تاپ و برای تهویه بهتر از کول پد ( میز دارای فن ) استفاده کنید تا جریان هوا به سرعت عوض شود.

  • توصیه می‌کنیم حد‌اکثر سالی یک‌بار برای انجام سرویس دوره ای لپ‌تاپ اقدام کنید. شاید مشکلاتی مانند گرفتگی مسیر هوا وجود داشته باشد که باهزینه کمتر ، رفع شود. این‌کار از آسیب پردازنده و مشکلات GPU پیش‌گیری می‌کند.
  • لپ تاپ هایی که کارت گرافیک دارند، کمتر از یک درصد کل رایانه های قابل حمل را تشکیل می‌دهند. پس هنگام مشکلات تصویر به دنبال کارت گرافیک ” داخل لپ‌تاپ ” نگردید.
  • ممکن است مشکلات تصویر به قطعاتی مرتبط باشد که حتی به فکر شما خطور نمی‌کند ! مثلا برخی از مشکلات تصویر به منبع تغذیه یا آداپتور شارژر مرتبط هست. قبل از اینکه دست به‌کار شوید با تعمیرکاران و متخصصان پارت ایران مشورت کنید.
  • تعمیر گرافیک لپ تاپ با مادربرد دستگاه شما ارتباط مستقیمی دارد زیرا گرافیک روی مادربرد مونتاژ شده ؛پس در انتخاب تعمیرگاه مناسب برای تعمیر گرافیک ، دقت کنید.
  • در برخی از موارد ممکن است تعمیر گرافیک امکان پذیر نبوده و یا صرفه اقتصادی نداشته باشد و حتی بعد از مدت زمان کوتاهی ، مجددا با مشکلات قبل روبرو شوید.

شما هم به جمع صدها مشتری راضی و خوشحال پارت یران بپیوندید !

مشاوره رایگان با تعمیر کاران : 31312173 – 031 داخلی 112 و 113

2 پاسخ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هجده − پنج =