درباره رمزارز اتریم Ethereum

درباره رمزارز اتریم Ethereum

پیش از صحبت درباره رمزارز اتریم Ethereum باید بدانیم ویتالیک بوترین به عنوان بنیان گذار و نابغه Ethereum، که دومین پلتفرم رمزارز مشهور و باارزش جهان پس از بیت کوین است، شناخته می شود. او در نوزده سالگی یعنی اواخر سال ۲۰۱۳ اتریم را معرفی کرد و تا امروز پروژه او دارای بیش از 65 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزش دارد و همچنان رشد می کند.

در اواخر سال 2013، ویتالیک بوترین ایده خود را در یک کاغذ سفید توصیف و برای چند نفر از دوستانش ارسال کرد، و آنها نیز برای دیگران ارسال کردند. در نتیجه، حدود 30 نفر برای گفتگو در مورد این مفهوم با ویتالیک تماس گرفتند. او منتظر بررسی های انتقادی و افرادی بود که به اشتباهات اساسی در این مفهوم اشاره کنند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. حتی در آن زمان، مفهوم Ethereum هنوز بسیار در مورد ارز بود.

تاریخچه اتریوم

این ایده با گذشت زمان، طی جلسات و گفتگوها با افراد کاملاً ایده دار، تغییر و شکل گرفت. هنگامی که آنها زبان برنامه نویسی داشتند، آنها تازه در حال یافتن روش های جدید برای استفاده از آن در هر هفته بودند. در پایان ژانویه 2014، تیم متوجه شده که ایجاد یک ذخیره سازی پرونده یا فایل غیرمتمرکز نسبتاً آسان است، و مفاهیمی مانند ثبت نام فقط با چند خط کد می توانند احیاء شوند. با جمع شدن موارد استفاده، آنها به آرامی ایده ویتالیک را تغییر داده و به تدریج آن را به شکل امروز اتریم درآوردند.

از طریق فروش گسترده، که طی آن اتر با Bitcoins فروخته شد، تیم بیش از 31،000 BTC از انجمن ارزهای رمزپایه جمع آوری کرد که در آن زمان حدود 18 میلیون دلار بود. با این حال، در هنگام فروش گسترده بیت کوین در حدود 650 دلار معامله شد، اما بلافاصله پس از سقوط قیمت آن، تیم مجبور شد با ضرر کاملاً اجتناب ناپذیر میلیون ها دلار روبرو شود. با این وجود، با پول جمع شده، تیم تحت یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در سوئیس بنیاد Ethereum را تأسیس کرد، که وظیفه نظارت بر توسعه نرم افزار منبع باز یا اوپن سورس Ethereum را داشت.

علیرغم برخی آشفتگی ها، کمپین سرمایه گذاری جمعی Ethereum سومین رشد موفق تا به امروز بود و باعث شد این پوشش در بسیاری از نشریات مهم مالی از جمله وال استریت ژورنال قرار گیرد.

چالش های اتریوم

پیش از راه اندازی رسمی شبکه، بنیاد چندین نمونه اولیه با نام رمز پلت فرم Ethereum را تولید و آزمایش کرد. نسخه ای به نام “Olympic” آخرین نسخه از این نمونه های اولیه و همچنین پیش انتشار نسخه عمومی بتا بود. بسیاری از کاربران اولیه به شکار اشکالات و خطاهای سیستم آمدند، و تیم Ethereum تصمیم گرفت 25،000 Ether برای یافتن بگ و خطا در سیستم اختصاص دهد. در تاریخ 30 ژوئیه 2015، اولین نسخه عمومی از Ethereum به نام “Frontier” در دسترس عموم قرار گرفت. این یک آزمایش بزرگ بود، زیرا فقط با یک خط فرمان در قالب “استخوان های برهنه” بود، و هنوز هم توسعه دهندگان را قادر می سازد تا با ساخت برنامه های غیرمتمرکز، محیط را آزمایش کنند. هنگامی که سازندگان به اندازه کافی سیستم را پایدار تشخیص دادند، به یک نسخه “Homestead” مهاجرت کردند.

این مهاجرت در 14 مارس 2016 اتفاق افتاد، زمانی که شبکه Ethereum اولین نسخه رسمی تولید خود را مشاهده کرد. ورود آن برای نشان دادن نسل بعدی فناوری Blockchain آغاز شد، آزادی بیشتری به توسعه دهندگان داد و استفاده از آن بسیار آسان تر بود. همچنین پیشرفت های فن آوری بی شماری در زیر پوست خود دارد. در این زمان، Ethereum در بازار ارزهای رمزنگاری شده مقدمه ای قوی برای خود ساخته است.

به روزرسانی بزرگ بعدی با نام “Metropolis” قرار است در دو قسمت ارائه شود. قرار بود در سپتامبر یا اکتبر 2017 آزاد شود، اما چندین بار به تعویق افتاده است. هدف از این به روزرسانی این است که شبکه کاملاً کاربر پسند و همچنین سریعتر، سبک تر و ایمن تر از نسخه های قبلی باشد. مرحله نهایی Ethereum با نام “Serenity” معرفی می شود، اما هنوز تاریخی برای راه اندازی آن تعیین نشده است.

 خلاصه: اتریم یک پلتفرم عمومی اوپن سورس، همانند بلاکچین است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند است. این پلتفرم ماشین مجازی رمزنگاری کامل اتریم را فراهم می‌آورد و اسکریپت‌ ها را با استفاده از شبکهٔ بین‌المللی گره‌های عمومی اجرا می‌ کند. اتریم همچنین یک ارز دیجیتالی رمزگذاری شد به نام اتر ارائه می کند که بین حساب‌ها قابل انتقال بوده و می تواند به گره های شرکت ‌کننده در محاسبات نیز پرداخت شود.

منبع: cointelegraph درباره رمزارز اتریم Ethereum

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هجده − پانزده =