DellInspiron13-5368__2__01

نحوه رفع مشکل صفحه لمسی در لپ تاپ های Dell Inspiron 13 5368

 در این مقاله قرار است مشکل صفحه لمسی لپ تاپ های دو در یک Dell Inspiron 13 5368 را بررسی کرده و روش ساده ی برای رفع آن ارائه دهیم. ابتدا تصور کردم مشکل از دیجیتایزر است. اما بعد که متوجه شدم نمایشگر در ارائه تصاویر، خوب عمل می‌کند فهمیدم همین مسئله چیز دیگری است. با جستجوی مختصری در اینترنت مشخص شد که این مشکل برای بسیاری از کاربران به وجود آمده .به سراغ سایت رسمی شرکت Dell رفتم و جدیدترین نسخه درایور سخت افزاری را دانلود کردم. اما بعد از نصب متوجه شدم که امکان به روز رسانی آن وجود ندارد، چون لب تاب صفحه لمسی جدید را شناسایی نمیکند. انگار که اصلاً صفحه لمسی وجود ندارد.

 پس چه باید کرد؟

 طبق فیلمی که در یوتیوب دیدم اول باید لپ تاپ را باز کرده و صفحه لمسی را جدا کنید. این کار چندان سخت نیست، اما باید با دقت زیاد انجام شود. چون ممکن است صفحه دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم با هزینه بیشتر داشته باشد. بعد از جدا کردن آن ارتباط با مادربرد را بررسی کردم تا ببینم مشکلی داشته یا نه .خوشبختانه من یک مدل لپ تاپ Dell Inspiron 13  داشتم که دیجیتایزر آن را جدا کرده و جایگزین یکی کردم. در مرحله بعد هم صفحه لمسی را نصب کردم.

حدس میزنید چه اتفاقی افتاد؟ مشکل برطرف شد.

 البته همیشه و در همه موارد مشکل فقط با یک جابجایی برطرف نمی‌شود. اگر شما با عدم کارایی صفحه لمسی مواجه شده اید سعی کنید ابتدا وضعیت کابل‌ها را بررسی کرده و ببینید و اتصال آنها مشکل دارد یا خیر و سپس اتصال صفحه به مادربرد را چک کنید. در برخی موارد هم این بررسی اتصالات مشکل را برطرف خواهد کرد و نیاز به پیدا کردن راه حل پیچیده ای ندارد.

از این که با پارت ایران همراه بودید کمال تشکر را داریم.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

پنج × 2 =