چگونه لولای شکسته لپ تاپ را تعمیر کنیم

چگونه لولای شکسته لپ تاپ را تعمیر کنیم

چگونه لولای شکسته لپ تاپ را تعمیر کنیم : نخست باید علائم خرابی لولا را تشخیص دهیم. برخی از راه حل ها در اینترنت وجود دارد که شامل سوراخکاری، چسب و پیچ و مهره های اضافی است. این روش ها خوب هستند اما برای مصرف انبوه مناسب نیستند. در این مقاله، من روش های “آسان” را نیز می گویم که می تواند توسط یک فرد معمولی اجرا شود.

لولای لپ تاپ بخشی از رابط بین صفحه نمایش لپ تاپ با بدنه و قسمت اصلی لپ تاپ و صفحه کلید است. این تضمین می کند که قسمت اصلی لپ تاپ خیلی محکم در محل خود باقی بماند. لپ تاپ با لولای خراب در کارایی و قابلیت استفاده لپ تاپ شما تأثیر می گذارد.

لولای لپ تاپ چگونه کار می کند

لپ تاپ ها دارای دو لولا در سمت چپ و راست هستند که این دو را جدا می کند و برخلاف اکثر بخش های لپ تاپ منفرداند، لولاها جفت هستند. لولای لپ تاپ به عنوان نقطه اتکایی عمل می کند که اجازه می دهد صفحه لپ تاپ (نمایشگر) به دلخواه باز و بسته شود. لولای لپ تاپ به مرور زمان مستعد شل شدن است زیرا هر زمان که از لپ تاپ استفاده می کنید آن را بارها باز و بسته می کنید.

نوع مشکل لولا

من مشکل مربوط به لولا را در 4 نوع طبقه بندی کرده ام.

  • ناحیه محفظه پیچ ها شکسته است
  • پیچ های برنجی نگهدارنده پلاستیک خراب است
  • لولاها به چند قطعه تقسیم می شوند
  • وقتی نمایشگر سوسو می کند و یا درست کار نمی کند و اگر نمایشگر را حرکت دهید، آن برای 3-4 ثانیه کار می کند اما دوباره شروع به سوسو زدن می کند و / یا صفحه نمایش گاهی روشن و خاموش است.

آیا لولای لپ تاپ قابل تعویض و تعمیر است؟

بدون شک، تمام مشکل لولاهای لپ تاپ قابل رفع هستند، اما در بعضی موارد، به شرایطی بستگی دارد که بایدمورد بررسی قرار بگیرد.

اگر می خواهید خودتان آن را تعمیر کنید، در چند وب سایت دیگر جستجو کنید تا ببینید آیا شخص دیگری نیز با چنین مشکلی روبرو شده است و چه راه حلی پیدا کرده است. می توانید با پارت نامبر مدل لپ تاپ خود جستجو کنید.

اگر لپ تاپ گران است یا جدید، پیشنهاد می کنم آن را به مرکز تعمیرات ارسال کنید زیرا احتمال لغو ضمانت وجود دارد.

اگر لپ تاپ باید برای رفع مشکل جدا شود و به نظر می رسد انجام آن توسط خود شما بسیار سخت است، پیشنهاد می کنم به یک تعمیرگاه رجوع نمایید.

نحوه بررسی شل شدن لولای لپ تاپ

تغییرات متداول مشاهده شده که منجر به شل شدن کامل لولا می شود این است که در ابتدا متوجه خواهید شد که دستگاه شما کمی راحت باز می شود.

نیروی کمی که همیشه برای باز کردن لپ تاپ مورد نیاز است ممکن است دیگر لازم نباشد.

بعد از باز کردن، صفحه نمایش تکان می خورد و در موقعیت دلخواه قرار نمی گیرد. این یکی از معدود مواردی است که شما قبل از شل شدن لولا مشاهده خواهید کرد.

علائم خرابی و آسیب دیدگی / شل و سایش لولای لپ تاپ

نشانه های زیادی از آسیب لولا وجود دارد. بعضی از آنها قابل مشاهده اند و برخی دیگر پنهان هستند.

ممکن است در قسمت لولا یا محفظه آسیب فیزیکی دیده شود. اینها به راحتی قابل مشاهده هستند.

شما قادر نخواهید بود که نمایشگر در 90 درجه یا در مکان دلخواه تنظیم شود.

لولا ممکن است گیر کند و حرکت آن دشوارتر شود. هرچند از بیرون خسارت وارده قابل مشاهده نیست. اگر به موقع آن را برطرف نکنید، به زودی ناحیه محفظه لولا در صفحه شکسته / ترک می خورد.

هر زمان که لپ تاپ را می بندید ممکن است چند صدای گنگ را نیز تجربه کنید. چنین علائمی نشان می دهد که یکی از پیچ ها دیگر ایمن نیست.

لولا کاملاً پلاستیکی است. پیچ ها در این پلاستیک ها قلاب می شوند. با گذشت زمان سوراخ پیچ پلاستیکی منبسط می شود و بدین ترتیب پیچ سست می شود.

رفع لولای لپ تاپ شکسته

لقی مانیتور لپ تاپ می تواند پایدار شود. روش های زیادی برای رفع مشکلات وجود دارد. برخی از آنها به مهارت و ابزار نیاز ندارند در حالی که برخی به تخصص و ماشین مته و پیچ و مهره ها احتیاج دارند. از آنجا که من تصور می کنم بیشتر افرادی که این پست را می خوانند، انتظار دارند که از روش های بدون ابزار بدانند، من آنها را در اولویت قرار می دهم. با این حال، من روش هایی را نیز ذکر می کنم که نیاز به کمی تجربه قبلی و مهارت دارند.

لولای لپ تاپ شکسته را بدون جدا کردن برطرف کنید

لپ تاپ اسباب بازی نیست؛ یک کالای گران قیمت است. بیشتر افراد از بازکردن لپ تاپ و جداسازی قطعات برای رفع هر چیزی متنفرند زیرا احتمال زیادی وجود دارد که نتوانید آن را دوباره مونتاژ کنید. در اینجا، من یک روش آسان برای انجام آن را توضیح می دهم.

روش -1

کافی است یک شی سخت را در پشت لپ تاپ قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که قسمت صفحه نمایش لپ تاپ بر روی جسم سخت قرار دارد تا هنگام استفاده از آن جابجا نشود. سال گذشته، وقتی ps4 را روی لپ تاپی بازی کردم که این مشکل را داشت، این کار را کردم.

روش -2

همچنین برخی از لنت های اصطکاک وجود دارد که می تواند در لولاها ثابت شود. این لنت های اصطکاکی لرزش و میزان باز شدن آزادانه قسمت صفحه را کاهش می دهد.

روش -3

شما می توانید لولای مورد نیاز خود را از شرکت تولید کننده سفارش دهید به خصوص اگر هنوز ضمانت دارید. با سازنده خود تماس بگیرید، مشکل را برای آنها توضیح دهید و آنها برخی مراحل عیب یابی را به شما می گویند. برای عیب یابی ساده که ممکن است مشکل را حل کند، بسیار مهم است که با سازندگان خود تماس بگیرید.

اکثر مردم تصور اشتباهی دارند که امکان تعمیر لولای شکسته وجود ندارد و تنها راه نجات این است که با شرکت تولیدکننده تماس بگیرید تا آن را برای شما برطرف کند.

اگر لپ تاپ شما بسیار قدیمی است و اگر امکان تعمیر لولا وجود ندارد، می توانید یک لپ تاپ جدید خریداری کنید.

روش – 4 (با استفاده از چسب)

چسب کاری قسمت لولا و بدنه شکسته و اصطلاحاً کامپوزیت کردن؛ نه تنها نیاز به ابزار و چسب مخصوص دارد بلکه مهارت و تخصصی نیز می خواهد. این کار چندان اصولی نیست و در صورت لزوم نیز می بایست خیلی دقیق و با ظرافت انجام شود.

همانطور که گفتیم باز هم خاطر نشان می کنیم که شما نمی توانید این کارهای را در منزل انجام دهید می توانید آن را از محل تعمیر کامپیوتر، فروشگاه لوازم الکترونیکی یا Newegg.com تهیه کنید.

با جداسازی لپ تاپ، و تعمیر لولای لپ تاپ شکسته

  • ابتدا باید تمام کابل ها را از برق بیرون بکشید و تمام پیچ هایی را که پایه لپ تاپ را به صفحه کلید نگه داشته اند بردارید.
  • به موقعیت هر پیچ توجه داشته باشید تا دوباره بتوانید ببندید.
  • با استفاده از پیچ سر تخت می توانید درپوش لولای بالای صفحه کلید را در بالای مادربرد بردارید.
  • مانیتور لپ تاپ را از پایه لپ تاپ بکشید، کابل فلت تصویر را از سوکت جدا نمایید و لولاها را باز کنید.
  • لولاها را با جای جدید جایگزین کرده و لپ تاپ خود را با انجام مراحل قبلی دوباره سرهم کنید.
  • اگر پلاستیک روی جلد وصل شده به لولا آسیب دیده چگونه می توان آن را تعمیر کرد
  • چند راه برای حل این مشکل وجود دارد.
  • با شل شدن مهره ، لولاها را شل کنید.
  • لولا را عوض کنید. بسیاری از فروشگاه ها این قطعات تعویضی را با نرخ ارزان به فروش می رسانند.

نکته: اگر دیدید که محفظه های پلاستیکی (بالا یا پایین) آسیب دیده یا پاره شده اند، پس راهی دیگر به جای تعویض محفظه پشتی شاسی / صفحه وجود ندارد.

مواردی که باید در نظر گرفت:

تعویض لولا برای افراد متوسط سخت است. بنابراین، این آخرین گزینه ای است که باید در نظر بگیرید.

جایگزینی شاسی پایین / محفظه پشت صفحه می تواند هزینه بر باشد. می توانید آنها را در eBay بیابید یا یک لپ تاپ کارکرده و غیرفعال از همان مدل را بخرید. سپس، از قطعات قاب / لولا برای جایگزینی قطعات خراب در لپ تاپ خود استفاده کنید.

قبل از خرید لپ تاپ، بررسی کنید که آن مدل چه وضعیتی دارد. به عنوان مثال، دل ادعا می کند که Inspiron 15-547 لپ تاپ 20000 مرتبه بازشدن و بسته شدن آزمایش شده است.

هزینه تعمیر لولای لپ تاپ چقدر است؟

اگر خودتان این کار را انجام دهید هزینه تعمیر یا تعویض رایگان است. در غیر این صورت باید از یک متخصص کمک بگیرید و یا به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید. هزینه تعمیر به میزان خسارت و آسیب متفاوت است ولی اگر نیاز به لولای جدید باشد هزینه لولا نیز به دستمزد اضافه می شود.

نحوه جلوگیری از آسیب لولای لپ تاپ

  • لولای لپ تاپ یکی از قطعات لپ تاپ است که به راحتی خراب می شود. برای کاهش میزان آسیب، باید از باز و بسته شدن مداوم لپ تاپ خودداری کنید. با انجام این کار اغلب قلاب های صفحه شل و در نتیجه صفحه نمایش لق می شود.
  • از انداختن لپ تاپ خودداری کنید. این باعث آسیب به لولا می شود.
  • برای جلوگیری از اصطحکاک می توان لولا را روغن کاری کرد. هر نوع روغن و روان کننده ای توصیه نمی شوند، بنابراین شما باید با تولیدکننده دستگاه خود و یا تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا بهترین را شما پیشنهاد دهند.
  • در حالی که صفحه نمایش باز است از بلند کردن لپ تاپ باز خودداری کنید.
  • بیشتر لپ تاپ ها پیچ ندارند. برای سفت یا شل کردن لولای لپ تاپ، اطمینان حاصل کنید که از اندازه پیچ درست استفاده کرده اید. لولا به پلاستیک محکم شده است، بنابراین نباید فشار زیادی وارد شود تا از آسیب رساندن به پلاستیک ها جلوگیری شود.
  • قسمت صفحه لپ تاپ یک منطقه بسیار شکننده است. باید اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ را با دقت باز می کنید.
  • سرعت و نیرویی که با آن لپ تاپ را باز می کنید بسیار مهم است. با لولا و نمایشگر با ملایمت رفتار کنید و لولا مطمئناً یک عمر طولانی را به شما می دهد.
  • لپ تاپ را با درب و صرفا گرفتن نمایشگر حمل و بلند نکنید.
  • لولای کاملاً جدید لپ تاپ من خراب است.

یک تجربه

  • به طور کلی، روش های زیادی برای تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ شما وجود دارد و باید به دستورالعمل های سازنده کاملاً عمل کرد.
  • دریافت صدای لنگ همیشه شاخص خوبی برای شل شدن و پوشیدن لولا است.
  • شل شدن لولای لپ تاپ باعث می شود که لپ تاپ نسبتاً بی فایده باشد زیرا نمایشگر در موقعیتی که قرار می دهید باقی نمی ماند
  • این می تواند بسیار ناامید کننده باشد، به خصوص اگر پروژه ای برای انجام آن از طریق لپ تاپ دارید.
  • لقی لولای لپ تاپ می تواند نمایشگر لپ تاپ را خراب کند زیرا بیشتر سیم ها در معرض فرسودگی قرار می گیرند.
  • سرانجام، علاوه بر این، مشکلات دیگری نیز ممکن است از آنجا ناشی شود. موقعیت و طراحی هر لولا برای هر لپ تاپ متفاوت است.
  • لولا قسمت بسیار مهمی از لپ تاپ است. در صورت خراب شدن لولا لپ تاپ قابل استفاده نیست.

خرید و سفارش لولای لپ تاپ لنوو

خرید و سفارش لولای لپ تاپ ایسوس

خرید و سفارش لولای لپ تاپ دل

خرید و سفارش لولای لپ تاپ ایسر

خرید و سفارش لولای لپ تاپ اچ پی

منبع: چگونه لولای شکسته لپ تاپ را تعمیر کنیم laptopjudge

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 3 =