گارانتی و ضمانت لپ تاپ

گارانتی و ضمانت لپ تاپ شامل چه چیزهایی است

این که آیا وقتی لپ تاپ یا تبلت جدید خود را از جعبه بیرون می آورید خراب است یا پس از چند ماه استفاده مشکل جدی پیدا می کند، احتمالاً برای رفع مشکل دستگاه خود به ضمانت نامه سازنده نیاز خواهید داشت. هر فروشنده سخت افزار، نوعی ضمانت برای محصولات خود ارائه می دهد، اما این قواعد گارانتی مشترک و یکسان نیستند، به همین دلیل هنگام خرید یک محصول، باید بدانید: “ضمانت شما شامل چه مواردی می شود؟”

مشکل این است که ضمانت نامه ها متراکم و پر از اصطلاحات قانونی است که تعداد کمی از مردم آن را می خوانند و حتی برای تعداد کمی از مردم قابل درک است. برای رفع سردرگمی، به میزان و پوشش استاندارد ضمانتِ بزرگترین تولیدکنندگان لپ تاپ و تبلت در این تجارت بزرگ، نگاهی انداخته ایم. بسیاری از این شرکت ها با پرداخت هزینه اضافی پوشش گسترده ای را ارائه می دهند، در مطلب زیر آنچه را که از جعبه خارج می شود بعنوان ضمانت نامه، از جمله مدت زمان ضمانت، اینکه چه کسی هزینه حمل و نقل را پرداخت می کند و اینکه آیا با ارتقا دستگاه شما توافق نامه باطل می شود، تجزیه و تحلیل می کنیم.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ ایسر Acer

ایسر یک شرکت اصولی در ضمانت است. ایسر در شرکت Aspire، بهتر از تبلت ها، برای لپ تاپ های درجه یک خود، یک سال در برابر نقص تولید گارانتی دارد. خط تجارت کامپیوترهای نوت بوک TravelMates، دارای دو سال پوشش است، که فراتر از آنچه در بیشتر رایانه های مدل کسب و کار یافت می شود. ایسر برای کامپیوترهای رومیزی سه سال ارائه می دهد، یعنی بدون پرداخت هزینه گارانتی تمدید شده که تقریباً سابقه ندارد، و به معنای واقعی کلمه می تواند صدها دلار باشد.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ ایسر

Chromebooks, Aspire Laptops and Tablets: 1-year limited warranty

Desktops: 3-year limited warranty

TravelMate Laptops: 2-year limited warranty

Acer Aspire Models S7-392-7837, S7-392-5454 and SW5-171P-82B3: 2-year limited warranty (varies by model between one- and two-year warranty)

90-days of software support on all products

ضمانت ایسر شامل تعمیر محصول، توسط شرکت یا فروشگاه های مجاز است. جایگزینی یا تعویض قطعات محصول یا با همان مورد یا یکی از مشخصات قابل مقایسه در ضمانت است. ایسر همچنین در صورت تشخیص عدم امکان تعمیر کالا، هزینه محصول با در نظر نگرفتن استهلاک را بازپرداخت می کند یا اگر مشتری به جای تعمیر، بازپرداخت را انتخاب کند. ضمانت نامه باید فعال شود و دستگاه باید در Acer ثبت نام گردد تا تحت پوشش قرار گیرد.

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ ایسر

شما بعنوان مصرف کننده هزینه حمل و نقل، بیمه، مالیات، هزینه ها و سایر موارد مرتبط با ارسال محصول به ایسر را برای تعمیرات گارانتی پرداخت می کنید. همچنین این شرکت هزینه حمل و نقل برگشتی را پرداخت می کند.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟

به روزرسانی هارد دیسک یا RAM شما به خودی خود ضمانتی را باطل نمی کند. با این حال، خسارات ناشی از تجهیزات به روز شده یا خسارات وارده در هنگام حذف سخت افزار قدیمی یا نصب سخت افزار جدید تحت پوشش قرار نگرفته و همچنین سخت افزارهای ارتقا یافته تحت پوشش ضمانت ایسر نیستند. اگرچه به طور کلی درست است که به روزرسانی کامپیوتر شما ضمانتی را باطل نمی کند، اما در برخی از محصولات مهر و موم شده است که در صورت شکسته شدن ضمانت نامه را باطل می کند. این بدان معناست که شما به هر دلیلی باید از شکستن این مهر و موم خودداری کنید، حتی اگر این کار را فقط برای اهداف ارتقا انجام دهید.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ اپل Apple

اپل راهی پیش روی شما می گذارد تا هزینه حمل و نقل محصول خود را به تکنسین های شرکت اش پرداخت کنید، اما ضمانت برای هر کسی که در منطقه پرجمعیتی زندگی می کند که دسترسی به Genius Bar در آن امکان پذیر است بهترین گزینه است. اپل با ضمانت نامه نسبتاً ثابت یک شکل اساسی از پوشش را ارائه می دهد، اما ظرفیت دریافت کمک گارانتی مستقیماً از تکنسین های اپل یا کارمندانش در هر یک ازفروشگاه ها و نمایندگی های اپل می تواند خریداران را از نگرانی های بی شماری نجات دهد.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ اپل

iPads, iPad minis, iPad Airs, MacBooks, iMacs, Mac minis, Mac Pros: 1-year limited warranty

90-days of technical support

پوشش ضمانت استاندارد لپ تاپ اپل

ضمانت نامه استاندارد فقط در برابر نقص تولید محافظت می کند، بدون پوشش تصادفات، آتش سوزی، آب خوردگی یا خسارات ناشی از تعمیرات یا به روزرسانی های انجام شده توسط هر شخص غیر مجاز. این به قطعات معیوبی که قابل مصرف هستند، مانند باتری ها، کمک نخواهد کرد و آسیب های ظاهری یا خسارات ناشی از محصولات دیگر، از جمله هر کابل، موس یا سایر لوازم جانبی شخص ثالث را که به دستگاه متصل هستند، پوشش نمی دهد. بلایای طبیعی یا نیروهای خارجی نیز تحت پوشش قرار نمی گیرند.

شما می توانید با ارسال دستگاه خود به اپل یا حمل آن به یکی از نمایندگی های شرکت یا یک فروشگاه تعمیر مجاز، تعویض، تعمیر یا سرویس محصول را دریافت کنید. در برخی موارد، اپل خدمات تعمیرات DIY را به شما ارائه می دهد. به طور معمول، این تنها در صورتی انجام می شود که برای پشتیبانی یا از وب سایت یا از طریق تلفن صحبت کنید. هنگامی که محصولی برای تعمیرات به اپل منتقل شد، این شرکت به جای اینکه دستورالعمل ها و قطعات آن را به مصرف کننده بدهد، تعمیرات را انجام می دهد.

برای تمام تعمیرات DIY ، سخت افزار همراه با دستورالعمل های انجام تعمیرات برای شما ارسال می شود. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ هزینه کارگری که در طی مراحل تعمیر انجام داده اید، جبران نمی شود. خساراتی که هنگام انجام تعمیرات ایجاد می کنید نیز پوشش داده نمی شوند.

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ اپل

در صورت نیاز برای ارسال پستی محصول خود به اپل، این شرکت برچسب های حمل و نقل را به صورت رایگان برای شما ارسال می کند. برای اطمینان از اینکه محصول شما هنگام ارسال آسیب نمی بیند، اپل معمولاً به شما مواد بسته بندی را می دهد تا از آن استفاده کنید و هنگام حمل و نقل، دارای محافظت مناسب باشد.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟ تعویض بیشتر اجزای سازنده، از جمله هارددیسک و RAM، و چیزهایی محدود به آنها، ضمانت نامه را باطل نمی کند، مگر اینکه از سخت افزار ناسازگار استفاده کنید یا به دستگاه آسیب برسانید.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ ایسوس Asus

برای گیمرها، ایسوس متمایز است. در زمره لپ تاپ ها و دسکتاپ ها گیمینگ این شرکت، خریداران می توانند انتظار پوشش ضمانت بیشتری را داشته باشند – همانطور که در مورد دسکتاپ های بازی Acer وجود دارد – یا همانطور که در مورد کامپیوترهای گیمینگ، پوشش گسترده ای برای اتفاقات و حوادث وجود دارد. ضمانت های معمولی خوب است، اما خریداران ناشی که از روی هیجان و علاقه زیادی که به بازی دارند، فقط از تمایل شرکت برای جبران خسارات معمولی، قدردانی می کنند؛ در صورتی که چیزی فراتر از این است.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ ایسوس

Desktops, Laptops, Chromebooks, Hybrids and Tablets: 1-year limited warranty

High-End Desktops: 3-year limited warranty for business or gaming computers

High-Range Notebooks: Some notebooks, such as those in the ROG

پوشش ضمانت استاندارد لپ تاپ ایسوس

هر ضمانت نامه، قطعات خاصی را برای تعمیر شامل می شود، و شما می توانید برخی قطعات قابل تعویض را تغییر دهید.

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ ایسوس

اینکه شما هزینه حمل و نقل محصول خود را برای تعمیرات به ایسوس پرداخت می کنید یا نه، به محصول مورد نظر شما بستگی دارد. هرچه محصول گرانتر باشد، احتمال پرداخت هزینه حمل و نقل به صورت رفت و برگشت توسط ایسوس بیشتر است.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟

هرگونه دستکاری، تعمیر و یا اصلاح توسط افراد غیر مجاز، ضمانت نامه را باطل می کند، بنابراین شما نمی توانید هیچ بخشی از دستگاه Asus خود را ارتقا، تقویت یا اصلاح کنید بدون اینکه ضمانت شما را باطل نکند.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ دل Dell

دل کامپیوتری برای هر شخص با هر تمایل و خواسته ای است. به همین ترتیب، ضمانت این شرکت توازن و انعطاف زیادی را نشان می دهد. چه یک دستگاه ارزان قیمت یا حرفه ای Dell بخرید، تقریباً همان سطح خدمات را خواهید داشت. این شرکت از تعمیر DIY تا پوشش در محل، دارای همه چیز است، اگرچه گزینه های تعمیر در محل آن بیشتر به خط کامپیوترهای گیمینگ Alienware محدود می شود، که تنها جایی است که دل فاقد برابری طلبی است.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ دل

PCs, Laptops, Tablets: 1-year limited warranty

Refurbished products have a 90-day limited warranty.

پوشش ضمانت استاندارد لپ تاپ دل

  • نوع خدماتی که از گارانتی استاندارد دل دریافت می کنید، بسته به نوع محصول کمی متفاوت است.
  • دسکتاپ ها، لپ تاپ ها و تبلت ها: ضمانت تعمیر و جایگزین نقص تولیدی را دارند، اما در حوادث، ریزش، سیل، آتش سوزی یا سایر بلایای طبیعی کمکی نخواهد کرد. فقط سرویس پست پذیرفته می شود.
  • لپ تاپ ها و دسکتاپ های Alienware: این خدمات معمولاً شامل خدمات در محل برای هرگونه نقص یا مشکل تولید پس از تشخیص یک تکنسین از راه دور برای آنها است.
  • چت آنلاین: بخشی از خدمات گارانتی دل شامل خدمات مشتری از طریق چت یا تلفنی است که در این مدت نمایندگان می توانند از راه دور به رایانه شما دسترسی پیدا کنند و سعی در تشخیص و تعمیر مشکلات شما داشته باشند

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ دل

دل هزینه حمل و نقل را برای هرگونه تعمیر یا تعویض پست الکترونیکی پرداخت می کند، اما شما باید جعبه را تهیه کنید. در برخی موارد – مثلاً اگر جعبه محصول اصلی دیگر ندارید یا بسته بندی اضافی را از شرکت درخواست نمی کنید – دل برای اطمینان از قرار گرفتن محصول شما در حمل و نقل، جعبه ای را برای حمل و نقل ارسال می کند. دل همچنین ممکن است یک قطعه جایگزین برای شما ارسال کند که نمایندگان شرکت در نصب آن به شما راهنمایی می رسانند. این شرکت کلیه حمل و نقل این قطعات را پوشش می دهد.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟

هارد دیسک و RAM می توانند بدون خنثی کردن ضمانت، ارتقا یابند، اما خسارت وارده به سیستم هنگام فرآیند ارتقاء پوشش داده نمی شود. همچنین، ضمانت نامه شما هیچ قسمت جدیدی را که اضافه می کنید شامل نمی شود. به روزرسانی کارت گرافیک، پردازنده و اکثر اجزای دیگر ضمانت را باطل می کند.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ اچ پی Hp

اچ پی ضمانت یک ساله نسبتاً رایج محصولات خود را ارائه می دهد. این شرکت هزینه حمل و نقل را برای ارسال محصولات برای خدمات پرداخت می کند، کاری که همه تولید کنندگان انجام نمی دهند.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ اچ پی

PCs, Laptops, Chromebooks and Tablets: 1-year standard global limited warranty.

پوشش ضمانت استاندارد لپ تاپ اچ پی

با ضمانت استاندارد یک ساله، دستگاه شما برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب در نظر گرفته می شود. ضمانت شامل حوادث، سواستفاده یا استفاده از محصول HP خارج از دستورالعمل های استفاده استاندارد موجود در محصول نمی شود. در بعضی موارد، HP ممکن است دستورالعمل ها و قطعاتی را ارائه دهد که شما را قادر می سازد دستگاه خود سرویس کنید. در حین انجام خدمات DIY، تا زمانی که مطابق دستورالعمل های ارائه شده توسط HP عمل کنید، ضمانت نامه تعمیرات شما را پوشش می دهد حتی اگر در هنگام عمل طبق دستور HP به سیستم آسیب برسانید.

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ اچ پی

HP برگه خریدی را برای حمل و نقل در هر دو جهت دارد، از جمله قطعاتی که نمی خواهید و به شرکت Hp بازمی گردانید. اگر جعبه و بسته بندی اصلی دستگاه خود را نداشته باشید، HP اغلب موارد وسایل حمل و نقل را برای شما فراهم می کند تا هنگام ارسال محصول، از آن محافظت کنید.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟

به روزرسانی حافظه RAM یا هارد دیسک رایانه شما تاثیری در ضمانت HP شما نخواهد داشت مگر اینکه در فرآیند ارتقا چیزی را خراب کنید یا اجزای ارتقا یافته به سیستم آسیب برسانند.

ضمانت و گارانتی لپ تاپ لنوو Lenovo

Lenovo بر اساس نوع لپ تاپ یا تبلتی که خریداری کرده اید، انواع مختلفی از گارانتی استاندارد را ارائه می دهد. ضمانت ها نه تنها از نظر طول بلکه از نظر افرادی که هزینه حمل و نقل محصول شما را برای سرویس می پردازند متفاوت است.

مدت ضمانت استاندارد لپ تاپ لنوو

Mainstream Consumer: 1-year limited mail-in warranty

Premium Consumer and Mainstream Business Laptops: 1-year depot warranty

Premium ThinkPad Configs: Some configurations of higher-end ThinkPads, such as the T450s, W550s and X1 Carbon, come with three-year depot warranties standard.

پوشش ضمانت استاندارد لپ تاپ لنوو

ضمانت نامه های استاندارد لنوو قطعات و نیروی کار را شامل می شود، اما لزوما حمل و نقل نیست. خسارت تصادفی تحت پوشش قرار نمی گیرد.

  • ضمانت نامه محدود ایمیل: مصرف کننده هزینه حمل و نقل را برای ارسال محصول برای خدمات پرداخت می کند.
  • ضمانت انبار: لنوو هزینه حمل و نقل را پرداخت می کند و حتی یک جعبه برای حمل و نقل با خیال راحت کالا را فراهم می کند.
  • تعمیر خودکار: اگر قطعه معیوب قابل تعویض توسط مصرف کننده باشد (به عنوان مثال، باتری، RAM یا درایو ذخیره سازی)، Lenovo ممکن است قطعات و دستورالعمل های مربوط به نحوه تعمیر را برای شما ارسال کند.

هزینه های حمل و نقل لپ تاپ لنوو

شما در هنگام ارسال محصولات به Lenovo هزینه تمام حمل و نقل و بسته بندی را پرداخت می کنید.

اگر RAM یا هارد دیسک تعویض شود، ضمانت باطل می شود؟

شما می توانید اکثر محصولات Lenovo را از جمله به روزرسانی هارد دیسک و RAM ارتقا یا اصلاح کنید، اما فقط در صورتی که این قطعات فاقد مهر و موم گارانتی باشند. شکستن هرگونه مهر و موم ضمانت، یا صدمه ای که در هنگام تعمیر یا اصلاح ایجاد شده باشد ، پوشش داده نمی شوند.

منبع: laptopmag گارانتی و ضمانت لپ تاپ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

12 + چهار =