ارتقای رم یا حافظه لپ تاپ گیمینگ TUF A15

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

در خصوص ارتقای حافظه TUF Gaming A15 آنچه اهمیت دارد، ارزشمندی است. یک پردازنده قدرتمند AMD Ryzen هشت هسته ای، یکی از جدیدترین پردازنده های گرافیکی GeForce RTX NVIDIA و همه موارد ضروری برای شروع بازی با رایانه را با یک قیمت مناسب، بدست می آورید. با صرف کمی وقت و با استفاده از یک پیچ گوشتی معمولی، می توانید مزایای بیشتری از این لپ تاپ بدست آورید. بازکردن A15 و نصب فضای ذخیره سازی بیشتر و RAM را برای شما آسان نموده ایم. با این راهنمای سودمند مراحل ارتقاء TUF Gaming A15 را به شما آموزش خواهیم داد.

دسترسی آسان به اجزای اصلی برای ارتقای حافظه TUF Gaming A15


اگر تا بحال هیچ قطعه ای را در لپ تاپ یا رایانه رومیزی تعویض نکرده اید، ممکن است از انجام عمل جراحی روی دستگاه خود عصبی باشید. این قابل درک است، اما واقعیت این است که ارتقاء TUF Gaming A15 بیشتر شبیه جایگزینی باتری در ریموت کنترل است تا شبیه عمل جراحی مغز. ما سابقه طولانی در ساخت قطعات برای افرادی داریم که دوست دارند رایانه شخصی خود را خودشان بسازند و ما از همین فلسفه برای اطمینان از ساده گی و یکپارچه گی ارتقاء A15 استفاده کرده ایم.

قبل از اینکه جعبه ابزار را باز کنید، در مورد الکتریسیته ساکن احتیاط کنید. یک شوک ناخواسته و ناگهانی می تواند به اجزای داخلی حساس لپ تاپ شما آسیب برساند، بنابراین اقدامات احتیاطی ساده اما مهمی وجود دارد که باید قبل از شروع فرآیند ارتقاء انجام دهید. مطمئن شوید که لپ تاپ را روی یک سطح غیر رسانا مانند یک میز چوبی یا یک میز سنگی قرار داده اید و سپس تمام قطعات فلزی را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن را تخلیه کند. بهتر است در اتاقی با کفپوش سخت مانند چوب یا کاشی کار کنید.

اکنون وقت آن رسیده که A15 خود را باز کنید. ابتدا لپ تاپ را خاموش و از آداپتور برق جدا کنید و آن را روی یک سطح پایدار و با روشنایی کافی بگذارید. در پایین A15، یازده پیچ فیلیپس را مشاهده خواهید کرد. در حالی که لبه جلویی لپ تاپ رو به شما است، گوشه سمت چپ جلویی را یادداشت کرده و برای آخرین بار آن را ذخیره کنید. آن یک پیچ خود بازشو است- در مورد آن بیشتر خواهیم گفت.
هنگام بیرون آوردن پیچ ها، توجه کنید که کدام یک را کجا می گذارید. بهتر است آنها را روی سطح کاری خود در اطراف لپ تاپ قرار دهید تا بتوانید آنها را به سوراخ های مربوطه برگردانید. دلیل احتیاط در اینجا این است که برخی از پیچ ها بلند تر از بقیه هستند. اگر یک پیچ بلند را در یک سوراخ کوتاه قرار دهید، ممکن است وارد سخت افزارهای حساس شده و به دستگاه خود آسیب برساند. برا ی مرتب گردن پیچ های بلند و کوتاه می توانید از قالب های مافین یا کاپ کیک نیز استفاده کنید.

سپس، پیچ خود بازشو را باز کنید. سعی نکنید آن را به طور کامل از شاسی جدا کنید، زیرا این پیچ یک نوع بست محکم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را باز کنید تا پانل ظاهر شود.

با برداشتن پیچ ها و باز شدن پیچ خود بازشو، می توانید پانل پایینی را بردارید. چیزهایی که این درپوش را در یک نقطه نگه می دارند، در واقع قلاب های پلاستیکی نرم هستند. با وارد کردن ناخن بین پنل و بقیه شاسی می توانید پانل را باز کنید. اگر با مشکل روبرو شدید، شل کردن پانل را از یک لبه شروع کنید. اگر ترجیح می دهید از یک ابزار برای شل شدن صفحه استفاده کنید، از فلزی مانند پیچ گوشتی استفاده نکنید چون ممکن است لغزیده و به پلاستیک یا اجزای حساس داخل لپ تاپ صدمه بزند. یک تیغه پلاستیکی یا حتی یک کارت اعتباری قدیمی تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

افزودن درایو ذخیره سازی دوم


با درآوردن پانل پایینی، آماده ارتقاء A15 خود هستید. شما ممکن است در نظر داشته باشید ظرفیت ذخیره سازی رایانه خود را به منظور ارتقای حافظه TUF Gaming A15 و ایجاد فضای بیشتر برای بازی ها، فیلم ها، تصاویر و سایر رسانه ها را افزایش دهید. هارد دیسک های مکانیکی قبلاً دستگاه های حجیمی بودند، اما شما ممکن است حتی متوجه درایو اصلی A15 خود نشوید. درایو اصلی دستگاه شما یک SSD M.2 است که تقریباً به اندازه یک آدامس است. دو اسلات M.2 در A15 وجود دارد: یکی خالی که در گوشه سمت راست پایین مادربرد درست بالای باتری قرار دارد و یکی با درایو از پیش نصب شده در سمت چپ بالای مادربرد که به ماژول خنک کننده لپ تاپ نزدیکتر است.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15
از آنجا که یک اسلات باز دستی وجود دارد، تنها کاری که برای ارتقاء باید انجام دهید این است که این است یک M.2 2280 SSD جایگذاری کنید.
ارتقای حافظه TUF Gaming A15
با برداشتن پیچ نصب مشکی که روبروی اسلات M.2 قرار دارد شروع کنید.
ارتقای حافظه TUF Gaming A15
با برداشتن پیچ نصب مشکی که روبروی اسلات M.2 قرار دارد شروع کنید.

سپس از لبه های درایو گرفته و انتهای آن را با پین های اتصال دهنده به داخل اسلات فشار دهید. شاید لازم باشد کمی آن را خم کنید، اما فشار زیادی وارد نکنید. به طور طبیعی درایور با زاویه 30 درجه وارد محل خود می شود.

با قرار دادن درایو در شکاف خود، کار شما تقریباً تمام شده است. پانل پایینی A15 را دوباره در جای خود قرار داده و پیچ ​​کنید. کمی فشار لازم است تا قلاب ها سر جایشان قرار گیرند که جای نگرانی نیست. برای اولین بار که A15 را مجدداً راه اندازی کرده و به ویندوز وارد می شوید، دستورالعمل های مایکروسافت را برای فرمت درایو و تکمیل فرآیند دنبال کنید.

تعویض درایو ذخیره سازی اصلی 

بعدها، همچنین می توانید درایو اصلی M.2 را برداشته و درایو دیگری را جایگزین کنید. پس از آن باید ویندوز را مجدداً نصب کنید، بنابراین قبل از شروع این فرآیند، یک درایو USB قابل بوت آماده کنید و از فایلهای مهمی که می خواهید به ویندوز جدید منتقل کنید، پشتیبان بگیرید. برای دسترسی سریع و قابل حمل به این فایل ها، از ROG Strix Arion استفاده کنید. یک SSD پرسرعت M.2 NVMe را در داخل این محفظه قرار داده و از طریق پورت USBتیپ C خود به A15 خود وصل کنید و از سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه لذت ببرید.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

درایو اصلی ذخیره سازی در سمت چپ لپ تاپ در کنار فن خنک کننده قرار دارد. پیچ نصب را جدا کنید تا پوشش و پخش کننده حرارت شل شود. روکش را به طور طبیعی به عقب برگردانده و سپس آن را جدا کنید.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15


در طی این فرآیند، درایو قدیمی کمی بالا می یابد. در این حالت آن را تا زاویه 30 درجه بالا کشیده و سپس بیرون بکشید. در این صورت بیرون کشیدن درایو با یک تکان دادن صورت می گیرد.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

اکنون وقت آن است که درایو جدید خود را وارد کنید. مانند قبل، آن را با کمی زاویه وارد کنید.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

پس از قرار دادن درایو در جای خود، پیچ نصب را به آرامی بپیچانید. به یاد داشته باشید که فقط از انگشتان خود برای محکم کردن پیچ استفاده کنید. حالا آماده ایدکه همه چیز را بسته و پنل پایین را دوباره وصل کنید. قبل از روشن کردن A15 ، USB قابل بوت خود را در یکی از پورت های USB قرار دهید تا بتوانید ویندوز را دوباره نصب کنید.

با ارتقای حافظه TUF Gaming A15 ، مانند یک حرفه ای چند کار را همزمان انجام دهید

ممکن است روزی برسد که RAM بیشتری را در روی سیستم خود نیاز داشته باشید. ما TUF A15 مخصوص بازی را با RAM کافی برای پاسخگویی به نیازهای اکثر بازی های امروزی مجهز کرده ایم، اما نمی توان گفت در آینده به چه چیزی نیاز خواهد بود. اگر از رایانه شخصی خود برای برنامه های سنگین تر مانند ویرایش فیلم با وضوح بالا استفاده می کنید، ممکن است بخواهید حافظه A15 را با RAM 32 GB ارتقاء دهید.

چند نکته برای خرید: RAM زمانی بهترین کارآیی را دارد که دو کارت حافظه یکسان با پیکربندی دو کاناله کار می کنند و بهتر است هر دو کارت حافظه را به طور همزمان در یک کیت خریداری و نصب کنید به جای اینکه جدا جدا ارتقا را انجام دهید. A15 از کارت حافظه 3200 مگاهرتز DDR4 SO-DIMM پشتیبانی می کند. حافظه لپ تاپ از شکل کاملاً متفاوتی نسبت به حافظه دسکتاپ استفاده می کند، بنابراین مطمئن شوید که SO-DIMM خریداری می کنید ، نه DIMM مخصوص کامپیوتر رومیزی.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15


اسلات RAM در A15 به آسانی رویت می شود. آنها در وسط دستگاه نزدیک به CPU قرار دارند و هنگام باز کردن درپوش پایین هر دو در طرف مادربرد قرار دارند. برای ارتقاء حافظه نیاز نیست کل دستگاه را باز کنید

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

برای دسترسی به اسلات ها ، درپوش مشکی را جدا کنید.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15


براکت فلزی در دو طرف هر کارت حافظه وجود دارد. هر دو گوشه براکت را به آرامی بیرون بکشید و SO-DIMM به آرامی ظاهر می شود.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

اکنون ، کارت حافظه را محکم و به آرامی به عقب بکشید تا از اسلات خارج شود. کارت حافظه با آسانی بیرون می آید. به جای یک حرکت ناگهانی از فشار ثابت استفاده کنید.

ارتقای حافظه TUF Gaming A15

اکنون آماده جاگذاری SO-DIMM جدید هستید. در طول این فرآیند، انگشتان خود را از اتصالات فلزی در پایین قطعه دور نگه دارید. یک چفت خارج از مرکز در پایین وجود دارد که باعث می شود ماژول فقط به یک جهت کار کند. آن را به درستی در محل قرار داده و سپس RAM را به آرامی و محکم به شکاف فشار دهید. هنگامی که قطعه به طور کامل در شکاف قرار گرفت، آن را به سمت مادربرد فشار دهید تا زمانی که گیره های نصب در جای خود کلیک کنند. این فرآیند را با رم جدید دیگر خود تکرار کنید، حالا آماده اید که لپ تاپ را بسته و آن را بوت کنید.

ارتقاء آسان به TUF Gaming A15 ارزش طولانی مدت می بخشد

لپ تاپ گیمینگ یک سرمایه گذاری است. شما قصد دارید سالها پس از خرید، از آن بیشترین بهره را ببرید. ما TUF Gaming A15 را طوری پیکربندی کرده ایم که امروز ارزش فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد، البته ما قدم فراتر گذاشته و امکان ارتقاء آسان را برای شما فراهم کرده ایم تا نیازهای شما را برآورده کند.

https://edgeup.asus.com/wp-content/uploads/2020/12/closing.jpg

به همین دلیل باز کردن A15 یک فرایند سهل است. پانل پایینی توسط اتصال دهنده های استاندارد فیلیپس محکم شده است و به لطف پیچ باز شونده مخصوص ما، جداسازی آن آسان است. به محض برداشتن پنل، اسلات RAM و M.2 در دسترس شما هستند. هیچ یک از آنها دور از دسترس و در طرف مقابل مادربرد پنهان نشده است.

بنابراین پیش بروید و همه بازی ها و برنامه های مورد علاقه خود را دانلود کنید. با پروژه های ایجاد محتوا شروع کنید. اگر فضای ذخیره سازی یا حافظه شما تمام شود، یک ارتقای حافظه TUF Gaming A15 سریع و آسان تنها چیزی است که برای به روز نگه داشتن A15 لازم است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 3 =