بروزرسانی ویندوز 10

جوانب مثبت و منفی بروزرسانی های اجباری در ویندوز 10

احتمالا شما هم متوجه این موضوع شده باشید که ویندوز 10 برخی اوقات بروز رسانی هایی ارائه می دهد. اگر Windows Update در سیستم شما فعال باشد ، این آپدیت ها به صورت خودکار و اجباری انجام خواهد شد مگر این که Windows Update را غیر فعال کنید. این بروز رسانی ها معمولا شامل بهبودهای امنیتی و یک سری تغییرات جزئی در عملکرد سیستم می شود. امروز قصد داریم مزایا و معایب غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 را برای شما توضیح دهیم.

بروزرسانی ویندوز 10 چگونه است

در نسخه های فعلی ویندوز، کاربران کنترل کاملی بر نحوه به روزرسانی سیستم های خود دارند. می توانید سیستم خود را برای بروزرسانی به طور خودکار اسکن کرده و بلافاصله آنها را نصب کنید، یا می توانید به صورت دستی و دوره ای به دنبال به روزرسانی باشید. متناوباً، می توانید عملکردها را کاملاً خاموش کرده و هرگز سیستم خود را آپدیت نکنید.

ویندوز شما در حال حاضر از چه نسخه ای برخوردار است، این گزینه هایی است که شما در اختیار دارید. اما با ویندوز 10، این انعطاف پذیری در انتخاب نسخه خاص آن، تغییر خواهد کرد. بسته به اینکه کدام نسخه از ویندوز 10 را اجرا کنید، در یک سرویس خاص قرار خواهید گرفت که نحوه به روزرسانی را تعیین می کند.

برای کاربران خانگی یا Home ویندوز 10 و همچنین افرادی که به صورت رایگان به ویندوز 10 ارتقا می یابند همه به روزرسانی ها – شامل پچ های امنیتی، رفع اشکال و ویژگی های جدید – همه به صورت خودکار نصب می شوند.

انتخابی برای انصراف از آنها یا تأخیر در بارگیری وجود نخواهد داشت. یا به صورت خودکار نصب می شوند یا در راه اندازی مجدد سیستم. این همان چیزی است که مایکروسافت آن را شاخه (CB) می نامد.

کسانی که از Pro استفاده می کنند (مگر اینکه از Windows 7 یا 8 Pro ارتقا یافته باشد، در این صورت CB تنها گزینه است)، Enterprise, or Education همان شرایط را دنبال خواهد کرد. اما آنها می توانند هنگام استفاده از به روزرسانی های خاص، مانند نحوه کارکرد به روزرسانی ویندوز در حال حاضر، سفارشی سازی کنند. با این حال، به روزرسانی ها نمی توانند برای همیشه به تعویق بیفتند.

شعبه خدمات بلند مدت نیز وجود دارد، فقط برای کسانی که Enterprise را به صورت عمده اجرا می کنند، که یک سیاست نصب انعطاف پذیر را ارائه می دهد و فقط به روزرسانی های امنیتی را الزامی می کند.

طرفدار: امنیت به روز

ویندوز همچنان محبوب ترین سیستم عامل در جهان است و همین امر آن را به عنوان هدف اصلی برای توسعه ویروس ها و حملات مخرب قرار می دهد. هیچ سیستم عاملی هرگز صد در صد ایمن نخواهد بود و همیشه کسانی هستند که از این آسیب پذیری ها استفاده کرده و بهره برداری می کنند.

اگرچه پیروی از بهترین روشهای امنیتی، مانند داشتن فایروال و نرم افزار ضد ویروس، یک لایه حیاتی از حفاظت را ایجاد می کند، اما یک سیستم عامل ناپایدار می تواند عواقب فاجعه بار را به دنبال داشته باشد.

به عنوان مثال، آسیب پذیری های گذشته ویندوز منجر به این شده است که برخی از مهاجمان می توانند برای نصب برنامه ها، مشاهده داده ها، ایجاد حساب های کاربری با مجوزهای کامل و موارد دیگر، از راه دور کدها را بر روی سیستم اجرا کنند. البته، این نوع حوادث سطح بسیار مهمی در نظر گرفته شده و مایکروسافت در اسرع وقت پچ هایی را برای آنها منتشر می کند. ارائه Windows Update در سیستم فعلی غیرفعال نیست، اینکه چطور عمل کند مطرح است.

ادامه این روش، همراه با برداشتن یک گام جلوتر برای اطمینان از عدم بروزرسانی مهم، خبر خوبی است. وجود سیستم های ناامن در خارج برای مایکروسافت و کاربر نهایی مضر است و رفع نقص شناخته شده در اسرع وقت امری حیاتی است.

وجود سیستم های ناامن برای مایکروسافت و کاربر نهایی مضر است و رفع نقص شناخته شده در اسرع وقت امری حیاتی است. این بدان معناست که حملات می توانند سریعتر خاموش شوند و امیدوارم کاربران کمتری در معرض این گونه خطرات در سیستم های خود قرار بگیرند.

Con: بروزرسانی های بسته بندی شده

در حالی که اکثر بروزرسانی ها با موفقیت انجام می شود، دیده شده که برخی از آنها بیش از سود، آسیب زننده هستند. مشکلات گذشته از جزئی تا مهم متفاوت است: تأخیر ورودی در برخی از بازی ها، خراب شدن فایل پخش ویدئوها و حتی صفحه آبی رنگ کامل مرگ.

در حالی که مایکروسافت مشکلات را تأیید و برطرف کرده، اما این مشکل برای کاربران ضروری نیست. اگر ویندوز 10 بروزرسانی ها را به زور به همه تحمیل می کند، آیا می توان مطمئن بود که همیشه پایدار خواهند ماند؟

با ویندوز 10 باید بدانید، ابتدا به روزرسانی ها توسط گروهی از Windows Insiders پردازش می شوند. آنها قبل از اینکه در همه رایانه های خانگی راه اندازی شود، آپدیت ها را برای اطمینان از مناسب بودن آنها آزمایش می کنند. تا اینکه بروزرسانی ها برای کاربران Enterprise انجام شود. از نظر تئوری، دور اول بررسی ها باید مشکلی را برطرف کند، اما همه چیز در عمل همیشه به همین راحتی کار نمی کند.

اگرچه درست است که اکثریت قریب به اتفاق آپدیت های فعلی بدون هیچ مشکلی انجام می شوند و شاید ما نباید قبل از آزمایش این روند را مختل کنیم، اما این موضوع کمی نگران کننده است. اگر آپدیت معلوم شود که سیستم های افراد را تحت فشار قرار می دهد، هیچ راهی برای کاربران خانگی وجود ندارد که از آن استفاده کنند مگر اینکه به آپدیت به سرعت فراخوانی یا پچ شود. در حالی که کاربران on-the-ball در حال حاضر می توانند در مورد یک به روزرسانی نگران باشند و از آن صرف نظر کنند، این انتخاب ویندوز 10 نخواهد بود.

طرفدار: توسعه یکپارچه

وقتی نسخه های عملیاتی مختلفی برای حساب کردن وجود دارد، توسعه می تواند دشوار باشد. این شبیه نبردی است که توسعه دهندگان وب هنگام اطمینان از کارکرد سایت هایشان در همه مرورگرهای مختلف با آن روبرو می شوند. اگرچه یک برنامه می تواند روی ویندوز 8 به راحتی کار کند، اما این بدان معنا نیست که در ویندوز 7 نیز همینطور خواهد بود – و بالعکس. الزام به آپدیت به این معنی است که همه سیستم ها از یک چارچوب یکسان استفاده می کنند و باعث می شود زندگی یک توسعه دهنده کمی راحت تر شود.

این برای کاربران نهایی نیز عالی است زیرا این بدان معنی است که حداقل از نظر سیستم عامل سازگاری متقابل بیشتری وجود دارد (سخت افزار، درایورها و همه چیزهایی که جاز یک بازی متفاوت با توپ است).

با پیوستن پلتفرم موبایل و ایکس باکس مایکروسافت به اکوسیستم ویندوز 10، این بدان معناست که شما قادر خواهید بود کارهایی مانند پخش جریانی بازی های Xbox One را در رایانه خود انجام دهید. همه اینها به دلیل سازگار بودن چارچوب در همه سیستم عامل ها، آسان تر می شود. دیگر دستگاه های ویندوز شما جدا نخواهد بود.

Con: انعطاف پذیری کاهش یافته است

ویندوز 10 آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود. در حالی که در گذشته راه اندازی جدیدترین نسخه ویندوز یک رویداد بزرگ بود، اکنون به لطف شرکت هایی مانند اپل و گوگل انتظار می رود که به روزرسانی های آنها رایگان باشد. به این ترتیب، ایده این است که همه فقط ویندوز را به عنوان سرویس در حال اجرا می شناسند. به یک سایت آنلاین که از آن استفاده می کنید، مانند فیس بوک، فکر کنید که همچنان با حفظ همان نام و فاقد شماره نسخه همچنان به تکامل خود ادامه می دهد. این همان چیزی است که مایکروسافت اکنون ویندوز را مانند آن می داند.

تا حدی، کاربران نسبت به عطر و طعم ویندوز انعطاف پذیر هستند. برخی از افراد هستند که با وجود پایان یافتن پشتیبانی رسمی از XP، همچنان به کار خود ادامه می دهند ، فقط به این دلیل که آن را به سیستم عامل های بعدی ترجیح می دهند.

افرادی وجود دارند که سیستم عامل خود را کاملاً آپدیت نمی کنند زیرا آنها به آنچه دارند عادت کرده اند و یادگیری راه برای یک سیستم جدید بسیار دردسر ساز می دانند.

البته خیلی زود است که بگوییم به روزرسانی ویژگی های بزرگ چگونه انجام می شود. بگذارید بگوییم مایکروسافت روزی تصمیم می گیرد طراحی بصری ویندوز 10 را اصلاح کند – آیا ما می توانیم با موضوع “کلاسیک” پایبند باشیم یا چاره ای در این زمینه وجود ندارد؟

و از کجا می توان فهمید که مایکروسافت نرم افزاری را که ما نمی خواهیم به ما تحمیل نمی کند، مخصوصاً وقتی Candy Crush Saga روی همه سیستم ها از قبل نصب شده است. انعطاف پذیری قدرتمند است و تحت این روش جدید به روزرسانی از بین می رود.

برای بروزرسانی یا عدم بروزرسانی؟

ویندوز 10، که کاربران می توانند از قبل آماده بروزرسانی هایی برای ژوئیه داشته باشند، نه اینکه: شما چاره ای نخواهید داشت. کسانی که خواهان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بروزرسانی خود هستند، باید از نسخه Pro استفاده کنند. اما آیا باید چنین باشد؟ مطمئناً بروزرسانی باید انتخاب ما باشد؟ مایکروسافت می خواهد همه سیستم ها را همزمان و یکپارچه نگه دارد. اطمینان از اینکه همه نسخه ها مشابه سیستم عامل خود را اجرا می کنند، زندگی را برای آنها راحت تر می کند و امیدواریم امنیت بیشتری برای ما داشته باشد.

منبع: جوانب مثبت و منفی بروزرسانی های اجباری در ویندوز 10

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

دوازده + نوزده =