رایانش ابری Cloud Computing

رایانش ابری Cloud Computing

رایانش ابری Cloud Computing : اگرچه در اواخر دهه 1990 آغاز به کار کرد، اما این اواخر محبوبیت Cloud Computing به دلیل یک چیز کوچک به نام COVID-19 رشد چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان در حال حاضر از راه دور کار می کنند، نیاز به دسترسی به داده ها و ادامه کار در خانه برای بقای بسیاری از مشاغل حیاتی است (و همچنان نیز وجود دارد). در حقیقت، شرکت های تحقیقاتی Forrester Research و Gartner هر دو پیش بینی می کنند که مشاغل به حرکت خود در عملیات ابری ادامه خواهند داد. فارستر تا آنجا پیش رفت که گفت در سال 2021، 20٪ از شرکت ها این کار را انجام می دهد. آیا این روند در رایانش ابری برای کسب و کار شما مناسب است؟

Cloud Computing چیست؟

همه چیز در مورد اینترنت است! در گذشته، مشاغل از سرورها یا کامپیوترها در دفتر خود اپلیکیشن ها و برنامه ها را اجرا و استفاده می کردند. با روی آوردن به رایانش ابری، این نیازها را برطرف می شود. اکنون کلیه خدمات سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه ای، تجزیه و تحلیل، ذخیره سازی و حتی فناوری اطلاعات از طریق اینترنت در دسترس هستند. تنها کافی است شما یک دستگاه کوچک و ارزان قیمت داشته باشید مثل گوشی هوشمند یا یک تبلت و یا یک لپتاپ، با یک سیستم و شبکه ابری با سرعت بالا مثل 5G به صدها ترابایت حافظه و بازی های آنلاین و پردازش های سنگین دسترسی داشته باشید.

مزایای رایانش ابری

انتقال تجارت شما به یک شبکه بدون سرور مزایای زیادی دارد. آنها عبارتند از:

هر زمان، در هر کجا موجود است: به ویژه در زمان شیوع بیماری ویروس کرونا، بیش از هر زمان دیگری برای کارمندان مهم است که بتوانند از هر مکان، هر زمان و هر نوع دستگاهی به پرونده های خود دسترسی داشته باشند.

هزینه های شغلی را کاهش دهید: نه تنها در هزینه سرور صرفه جویی خواهید کرد بلکه در صورت استفاده از کل ابر، تعمیر و نگهداری، ذخیره سازی داده ها، پرسنل و حتی برق کاهش می یابد.

محافظت پیشرفته: رایانش ابری فناوری پیشرفته تجاری است، بنابراین با آن گزینه های امنیت داده و بازیابی با فناوری پیشرفته ارائه می شود.

انعطاف پذیری و سرعت: رایانش ابری بسیار متنوع است، افزایش و یا کاهش پهنای باند در صورت لزوم را برای مشاغل آسان می کند.

بهره وری: با استفاده از Cloud ، متوجه می شوید که کارکنان شما بهره وری بالاتری دارند. نه تنها به دلیل سرعتی که کارمندان شما اکنون می توانند به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، بلکه کارکنان IT شما با مشکلات سرور درگیر نخواهند شد و می توانند بر روی کارهای مهمتری تمرکز کنند.

انتقال ساده: اگرچه تغییر سرور سنتی به رایانش ابری سردردآمیز است. اما اگر از شرکتی با تخصص مناسب کمک بگیرید، انتقال سریع و روان انجام می شود.

مهم است که بدانید Cloud Computing هنوز چند برگ برنده برای اتمام دارد. ایمنی در برابر تهدیدات سایبری یکی از موارد مهم است، به خصوص اگر Cloud عمومی داشته باشید. اما جای نگرانی نیست: ما با توصیه یک ابر خصوصی و سپس نصب سخت افزار امنیتی مناسب و رمزگذاری شروع می کنیم. این ترکیب باعث می شود تجارت شما از آسیب در امان بماند.

مزایای رایانش ابری

سوار شدن به ابر

اگر شما می خواهید کسب و کار خود را به یک شبکه ابری منتقل کنید، لازم نیست استرس آور باشد. چه با انتقال محیط سرور ایمیل خود به Office 365، گام کوچکی برای سرویس های ابری در نظر داشته باشید، یا آماده یک جهش عظیم هستید و کارکنان خود را از شر رایانه های شخصی خلاص کنید.

مرحله بزرگتر: برنامه های تجاری در ابر

بسیاری از مشاغل در حال انتقال برنامه های کاری روزمره خود به فضای ابری هستند، از جمله CRM، نرم افزار حسابداری Quickbook یا راه حل های پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات. با خدمات ابری، کسب و کارها در هر اندازه ای از مزایای عدم استفاده از زیرساخت های فیزیکی مانند سرورهای فایل و پست الکترونیکی، سیستم های ذخیره سازی یا نرم افزار بسته بندی شده کوچک استفاده می کنند. به علاوه، در دسترس بودن “هر کجا و هر زمان” از این ها، به معنای همکاری بدون دردسر بین شرکای تجاری و کارمندان با استفاده از مرورگر در همه جا است.

دیگر هرگز کامپیوتر سرور خریداری نکنید!

“Cloud” استعاره از هر زیرساختی مبتنی بر سرور است – خواه شما میزبان داده ها، خواه برنامه ها و اپلیکیشن ها یا هر دو باشید. معنی این امر این است که در جایی یک سرور فیزیکی میزبان اطلاعاتی دارد که شما از دستگاه کوچک و ساده ای مثل لپ تاپ و یا گوشی هوشمند به آن دسترسی دارید و به احتمال زیاد از راه دور که انواع مختلف رایانش ابری وجود دارد. با یک گوشی هوشمند و یا یک لپ تاپ می توانید از چیز بهره ببرید.

منبع: Cloud Computing

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 + نه =