REPAIR-HARDDISK

خرابی هارد دیسک چه نشانه هایی دارد ؟

هارد دیسک مغناطیسی به دلایل مختلفی ممکن است خراب شود یا به عبارتی بمیرد. مشکلات هارد ممکن است دلایل مختلفی مانند ضربه ، نوسانات برق و سایر موارد داشته باشد. در این مقاله؛ علت خرابی H.D.D را بررسی کرده و روش بر طرف کردن این مشکل را برای شما شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که این پست صرفا جنبه آموزشی داشته و به هیچ وجه در منزل اقدام به باز کردن هارد دیسک خود نکنید. پس با ما همراه باشید تا نشانه های خرابی هارد دیسک را به طور مختصر برای شما توضیح دهیم.

1. شنیدن صدای غیر عادی از هارد دیسک مغناطیسی

زمانی که سیستم را روشن می‌کنید ، صدای غیر عادی مانند تیک تیک از هارد می‌شنوید. اگر داده‌های ذخیره شده برای شما مهم است ، هیچ کاری انجام ندهید. هارد دیسک مغناطیسی را از کامپیوتر یا لپ تاپ خود جدا کرده و نزد یک متخصص تعمیر هارد بروید.

نکته مهم : هارد دیسک باید در مکانی کاملا تمیز باز شود. حتی کوچکترین گرد و غباری نباید به قطعات داخلی آن برسد. بنابراین به هیچ وجه در منزل اقدام به باز کردن هارد دیسک نکنید و این کار را به مرکز تخصصی تعمیرات هارد پارت ایران بسپارید.

هنگامی که صدایی شبیه صدای کلیک از هارد شما به گوش می‌رسد ، نشان دهنده این موضوع است که هد خواندن نوشتن باید تعویض گردد. بعد از تعویض هد ، هارد دیسک را به سیستم متصل کرده و به کمک نرم افزار تست سلامت از میزان سلامتی هارد دیسک را بررسی میکنیم. معمولا بعد از انجام این کار مشکل حل خواهد شد.

2. هارد دیسک توسط سیستم شما شناسایی نمی‌شود

عدم شناسایی هارد ، 3 دلیل دارد:

  • امکان داره کابل SATA از جای خود در آمده یا کلا خراب باشد: برای تست این مشکل؛ یک بار کابل را از اتصالات جدا کرده و مجددا آن را متصل کنید. اگر باز هم این مشکل وجود داشت ، کابل SATA را تعویض نمایید.
  • ممکنه یکی از چیپ‌های PCB سوخته باشد. : در این صورت باید PCB تعویض شود. این کار باید توسط تکنسین‌های حرفه ای تعمیرات هارد انجام شود تا مشکلی برای هارد شما پیش نیاید.
  • احتمالا کانکتور SATA شکسته شده باشد که بهتره برای رفع این مشکل با یک متخصص تماس بگیرید.

3.کاهش سرعت جابجایی اطلاعات

اگر متوجه شدید که سرعت کپی یا انتقال داده ها بر روی هارد دیسک کند شده ، نگران نشوید. با یک عیب یابی ساده مشکل شما حل میشه. برای رفع این مشکل ، هارد دیسک شما را به دستگاه PC 3000 متصل می‌کنیم. یک سری دستورات به زبان اسمبلی برای این دستگاه نوشته شده. با کمک این دستورات خطاهای هارد دیسک را شناسایی و راه‌حل آن را به ما می‌گوید. این مساله از مشکلات نرم افزاری هارد بوده و معمولا با این ابزار و یک سری نرم افزارهای کمکی قابل حل می‌باشد.

سخن پایانی

خب تا اینجا نشانه‌های کلی خرابی هارددیسک را برای شما توضیح دادیم. شاید ایرادات هارد شما دلایل دیگه ای داشته باشه. البته نکته مهم این که به هیچ وجه، هارد سیستمتون را در منزل تعمیر نکنید. چون قطعات داخلی هارددیسک به شدت حساسه و در محفظه های شیشه‌ای مخصوص که هوای تمیز در اون قرار داره تعمیر بشه.

مرکز تخصصی تعمیر و ریکاوری هارد پارت ایران با بیش از 15 سال تجربه و بهره‌گیری از تعمیرکاران مجرب و متعهد در زمینه تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری انواع هارددیسک ، مشکلات H.D.D شما را در سریع‌ترین زمان و به بهترین روش ممکن بر طرف می‌کند.

مشاوره رایگان 37105-031 داخلی 111

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

چهار × دو =