maxresdefault-2

چطور می توان شخصی سازی سیستم لپ تاپ را انجام داد

تقریباً همه سازندگان و تولیدکنندگان لپ‌تاپ این امکان را فراهم کرده‌اند که محصولی با پردازشگر،  نمایشگر، هارد درایو و میزان حافظه متناسب با سلیقه مشتری تهیه شود. در واقع شما می توانید خصوصیات مد نظر خود را به سازنده ارائه داده و درخواست کنید طبق سلیقه شما لپ‌تاپی طراحی و ساخته شود. شخصی سازی راه حل مناسبی برای آن دسته از افرادی است که ویژگی‌های از پیش ارائه شده در سیستم ها پاسخگوی نیازشان نیست. اما آیا امکان شخصی سازی لپ تاپ با هر ویژگی وجود دارد و آیا هر تولیدکننده این کار را انجام خواهد داد؟

تفاوت بین سیستم های شخصی سازی و سیستم های با ویژگی های از پیش تعیین شده

 سیستم های معمولی با ویژگی های از پیش تعیین شده با یک سری خصوصیات مشخص طراحی و تولید شده و در تعداد زیاد روانه بازار می‌شود. شما به محض خرید یک لپ تاپ معمولی می توانید از آن استفاده کنید. سیستم های شخصی نیز از نظر اندازه ابعاد و حتی فناوری های زیرساختی شبیه به سیستم های معمولی هستند، اما قبل از تولید می توانید نوع پردازشگر، نمایشگر و هارد درایو مورد نظرتان را به شرکت اعلام کنید تا بر اساس خصوصیات گفته شده سیستم شخصی سازی شود. فاصله بین ارائه پیشنهادهای شما و تولید محصول قطعاً بین چند روز تا چند هفته خواهد بود و پس از آن سیستم به دستتان خواهد رسید.

 چطور یک سیستم شخصی سفارش دهم؟

 که هر کس می‌تواند با توجه به نیازهایش یک سیستم شخصی سفارش دهد. اما این که چطور باید این کار را انجام داد به سازنده و روند کار آنها بستگی دارد. در گام اول باید مشخص کنید چه نوع سیستمی و به چه منظوری نیاز دارید. آیا یک لپ تاپ سبک و ظریف می خواهید یا یک سیستم پرسرعت برای انجام کارهای اداری. مشخص کردن نوع کاربری اهمیت دارد، چون شرکت با توجه به نوع کاربری، شما را راهنمایی خواهد کرد که آیا اصلاً نیاز به شخصی سازی دارید یا خیر. معمولا در سایت شرکت های تولید کننده همه اطلاعات لازم در این مورد از جمله درخواست هایی که امکان اعمال بر روی سیستم ها دارند و البته قیمت هرکدام لیست شده. باید توجه داشت که همه تجهیزات و ویژگی های یک سیستم قابلیت شخصی سازی ندارند. به نمونه‌ای از اطلاعات یک سایت در این مورد دقت کنید:

  •  پردازشگر: انتخاب یک پردازشگر سریع با عملکرد بالا یا نمونه ای کم سرعت۷ متناسب با نیاز شما
  •  سیستم عامل: جدید ترین نوع سیستم عامل، فقط OS، انتخاب Home و pro 
  • نمایشگر: نمایشگر معمولی HD یا جدیدترین نوع Full HD با رزولوشن بالا و یا صفحه Quad HD
  •  حافظه: اضافه کردن RAM برای نصب برنامه های متعدد، بالا بودن ظرفیت یا بالا بودن سرعت

در برخی از شرکت‌ها، کارت گرافیک برای ساپورت انواع بازی ها، مجهز کردن سیستم به حسگر انگشتی یا تشخیص چهره۷ سیستم مدیریت رمز عبور، داشتن دوربین، کیبوردهای مختلف، نوع باتری، سیستم‌های بی‌سیم، رنگ بدنه و نمایشگر لمسی نیز از آپشن‌های مختلفی است که کاربر می‌تواند برای شخصی سازی سیستم از آنها استفاده کند.

 مزیت سیستم مشخص شده در مقابل سیستم معمولی

 اصول شرکتهای سازنده در طراحی و تولید محصولاتشان نیازهای کاربران را در نظر دارند. در واقع بر طبق سلیقه جمعی آنها و نظراتی که در مورد مسئول ارائه می کنند، ویژگی ها و امکانات متعدد سیستم ها اضافه می شود. میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از سیستم های معمولی استفاده می کنند. اما اگر به هر دلیلی ویژگی خاصی مد نظر شماست که برای رفع نیازتان ضروری است، بهتر است کمی سر کیسه را شل کرده و به فکر خرید یک سیستم شخصی سازی شده باشید. اولین و برجسته ترین مزیت سیستم های شخصی سازی شده این است که شما دقیقا آن چه را سفارش داده اید تحویل می گیرید. در واقع کامپیوتر و لپ تاپ مطابق با نیاز شخص شما طراحی شده. فرقی نمی‌کند برای امور کاری از آن استفاده کنید یا امور شخصی. کافیست برنامه ها و نرم افزارهای مورد نظر، پردازشگر، نمایشگر و یا حتی حافظه مدنظر را اعلام کرده و منتظر ساخت آن باشید. البته در کنار این مزیت، فراموش نکنید که یک سیستم شخصی سازی شده قیمت نسبتاً بالاتری داشته و معمولاً تولید آن نیاز به زمان بیشتری دارد. پس باید صبور باشید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

پنج − 1 =