معرفی آداپتور لپ تاپ

معرفی برخی از آداپتور های خاص

معرفی برخی از آداپتور های خاص : معمولا برخی آداپتورهای لپ تاپ به موجب منحصربفردی و یا شرایط واردات نایاب هستند و به سختی یافت می شوند. مجموعه پارتاکو سالهاست که به عنوان وارده کننده قطعات اصلی لپ تاپ به ایران دارای امتیازی ویژه در فروش لوازم یدک لپتاپ است و نایاب ترین و خاص ترین آداپتورهای و باتری های اورجینال و های کپی را از طریق سفارش به کارخانه های معتبر تهیه و فراهم می کند.

اولین قدم: برای خرید یک آداپتور به چه فاکتورهای باید توجه کرد:

  • هر مدل لپ تاپ متناسب با طراحی دارای ویژگی هایی است که آداپتور مخصوص به خود را دارد مثلا ولتاژ، آمپر و مهمتر از همه نوع و ابعاد کانکتور و سوکت اتصال
  • ولتاژ آداپتور می بایست درست همسان با ولتاژ پلاک لپتاپ باشد ولی آمپر اداپتور می تواند از آمپر مورد نیاز لپ تاپ بیشتر باشد در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به مدار و برد پاور لپتاپ وارد کند.
  • در صورتی که آمپر آداپتور بیشتر از آمپر لپتاپ باشد لپتاپ دچار آسیب نمی شود اما معمولا آداپتورهایی با آمپر بالاتر گران قیمت تر اند بنابراین بهتر است با هزینه کمتر آمپر همسان با لپ تاپ خود خریداری شود در صورتی که آمپر و ولتاژ کمتر از حد مورد نیاز لپ تاپ باشد لپ تاپ روشن نمی شود.
  • هر برند لپ تاپ استانداردهای مختص به خود را در کانکتورها و اتصالات به شارژر را دارد.
  • برای خرید آداپتور جایگزین می بایست کانکتور آداپتور قبلی را همراه داشته باشید و یا مشخصات آن را بدرستی از سایت های معتبر دریافت کنید. در مواردی آداپتورها دارای شکل و شمایل ظاهری یکسانی هستند و حتی برخی ویژگی های آنها نیز با هم یکی است بنابراین هیچ موقع از ظاهر آنها قضاوت نکنید.
  • همه قطعات لپ تاپ و همچنین باتری و آداپتور دارای یک کد بین المللی به نام پارت نامبر (Part Number) هستند که براساس ویژگی های هر قطعه در هر کارخانه سازنده موظف به تگ کردن این کد بر روی محصول خود است تا بهتر و سریعتر شناسایی شوند.
آداپتور لپ تاپ گیمینگ ایسوس Asus Rog G703 20v 14a 6.0 * 3.7mm

آداپتور لپ تاپ گیمینگ ایسوس Asus Rog G703 20v 14a 6.0 * 3.7mm

آداپتور لپ تاپ ایسر Acer Predator Helios 300 19v 9.23a 5.5 * 1.7mm

آداپتور لپ تاپ ایسر Acer Predator Helios 300 19v 9.23a 5.5 * 1.7mm

آداپتور لپ تاپ لنوو Lenovo Z470 20v 3.25a 5.5 * 2.5mm

آداپتور لپ تاپ لنوو Lenovo Z470 20v 3.25a 5.5 * 2.5mm

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − هشت =