چگونه از لپ تاپ خود محافظت کنیم

چگونه از لپ تاپ خود محافظت کنیم


چگونه از لپ تاپ خود محافظت کنیم : داشتن لپ تاپ برای اکثر افراد راحتتر از این است که با یک کامپیوتر pc غیرقابل حمل کار کنند. دانش آموزان، داستان نویسان، فروشندگان و کارآفرینان برای انجام کار یا پروژه های خود به لپ تاپ احتیاج دارند.

یک لپ تاپ خوب می تواند با قدرت نیاز شما را رفع کند و به همین دلیل لپ تاپ ها گران قیمت تر (گاهی اوقات خیلی گرانتر!) از کامپیوترهای رومیزی هستند. چون معمولا لپ تاپ ها به دلیل طرحی خاص شان از تکنولوژی بالاتر و پیچیده تری بهره می برند  برای مقایسه قیمت گذاری، فقط به بروشورهای فروشگاه های لوازم اداری و خرده فروشان الکترونیکی نگاه کنید.

نکاتی برای محافظت از سرمایه گذاری شما.

از آنجا که خرید لپ تاپ نو، گران است، باید بدانید چگونه از آن مراقبت کنید و این نوعی سرمایه گذاری است که می تواند هزینه های شما را تا چندین برابر کاهش دهد.

لپ تاپ شما ممکن است از دست شما بسیار شاکی باشد چون به اندازه کافی به آن توجه ندارید و احتمالاً آن را در اتومبیل، قهوه خانه و مسافرت های شبانه و تعطیلات با خود همراه دارید و حتی خیلی بیشتر از یک کامپیوتر رومیزی از آن برای دیدن فیلم و انجام پروژه های کاری استفاده می برید. پس در این صورت باید متوجه نکاتی باشید که بتوانید بهتر و صحیح تر از آن مراقبت نمایید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است. آنها فقط توصیه هایی در مورد ریختن قهوه داغ یا چیپس روی صفحه کلید شما نیستند، یا لپ تاپ خود را در اتاق به سمت یکی از دوستانتان پرت نکنید!؛ بسیاری از آنها پیشنهادهایی است که بسیاری از ما حتی به آنها فکر نمی کنیم.

در اینجا 10 مورد برای عملی کردن “چگونه از لپ تاپ خود محافظت کنیم” البته اگر قبلاً این کار را نکرده اید:

  • اگر قصد سفر دارید CD ،DVD در درایور نگذاریدو به طور کلی از نگه داشتن CD در درایور نوری خودداری نمایید. همچنین، لپ تاپ را خاموش کنید – آن را به سادگی در حالت خواب یا آماده به کار قرار ندهید.
  • نوسانات شدید دما می تواند در لپ تاپ تأثیر بگذارد. اگر لپ تاپ خود را از یک روز بسیار سرد به داخل خانه آورده اید، نباید آن را روشن کنید تا زمانی که فرصت گرم شدن و رسیدن به دمای اتاق را پیدا کند. اگر بیرون از خانه در هوای منجمد قرار داشته ممکن است مدتی طول بکشد تا آماده کار شود.
  • صفحه نمایش یک نوت بوک شکننده ترین و در معرض خطرترین قسمت آن است و به راحتی ترک می خورد و آسیب می بیند. آن را فقط با محلول های تایید شده یا دستمال مرطوب تمیز کنید و صفحه را با قلم یا اشاره گر لمس نکنید.
  • نباید لپ تاپ را نزدیک وسایلی قرار دهید که میدان مغناطیسی قوی دارند، مانند تلویزیون، بلندگوهای بزرگ و حتی برخی از یخچال های پیشرفته. حتی باید از قرار دادن تلفن همراه روی لپ تاپ در حالی که هر دو روشن هستند، جلوگیری کرد.
  • درب لپ تاپ را هرچه بیشتر بسته نگه دارید، این به شما کمک می کند تا گرد و غبار موجود در صفحه کلید محدود شود و باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود و از ریختن قهوه به طور تصادفی روی کیبورد جلوگیری می کند.
  • لپ تاپ ها می توانند به راحتی از کامپیوترهای رومیزی بیش از حد گرم. شوند. نباید آن را روی پتو، بالش یا سطح غیر صاف دیگری قرار دهید که از تهویه جلوگیری کند.
  • مراقب باشید لپتاپ خود را به کجا می برید و آن را خاموش می کنید و قابلیت حمل آن می تواند به امکانی برای خرابی اش تبدیل گردد. شما نباید آن را به ساحل ببرید و در معرض شن و ماسه قرار دهید. استفاده از آن در پیشخوان آشپزخانه، جایی که می تواند مایعات زیادی باشد یا روی زمین بیفتد.
  • همیشه باید آن را در کیف لپ تاپ یا کیف بالشتی و با کیفیت خوب حمل کنید که در برابر ضربه، رطوبت و سقوط بر زمین محافظت می کند. همچنین باید این عادت را داشته باشید که هرگز چیزی را روی آن نگذارید ممکن است به قاب و بدنه و لولای آن آسیب جدی برساند.
  • رمزهای عبور را برای دسترسی به لپ تاپ خود تنظیم کنید (برای اعضای خانواده که ممکن است از آن استفاده کنند). اطمینان حاصل کنید که آنها از “رمز عبور” ،”ABCD”  یا سایر رمزهای عبور ساده ای که هر متجاوزی می تواند حدس بزند، استفاده نکنید.
  • حساب شخصی شبکه خصوصی مجازی (VPN) را باز کنید و هر زمان در فرودگاه ها، هتل ها و هات اسپات قهوه خانه ها از آن استفاده کنید – به عبارت دیگر، هر زمان که به اینترنت بی سیم یا شبکه های عجیب و غریب در مکان های عمومی متصل هستید VPN اتصال اینترنت شما را به شبکه های ایمن تغییر مسیر می دهد، جایی که یک هکر نمی تواند داده های شما را بدزدد.
رعایت این نکات ساده می تواند لپ تاپ شما را برای سال های متمادی سالم نگه می دارد و مانع از هزینه 1000 دلار برای جایگزینی خواهد شد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

بیست + هفده =