چگونه باتری لپ تاپ بخریم

بهترین روش جایگزین کردن باتری رایانه

بهترین روش جایگزین کردن باتری رایانه چیست ؟! هنگام انتخاب خرید باتری لپتاپ، ابتدا باید از سازگاری آن با رایانه مطمئن شوید و سپس موادی را که از آن ساخته شده در نظر بگیرید. همچنین بهتر است به درجه قدرت و عمر مفید نگاه کنید، زیرا اینها تأثیر زیادی در عملکرد و طول عمر آن دارند. علاوه بر این، ممکن است بخواهید این موضوع را بررسی کنید که آیا می خواهید یک نام تجاری یا جایگزین عمومی داشته باشید و همچنین اینکه آیا یک باتری جدید می خواهید یا یک باتری تعمیر شده. هرکدام را که انتخاب می کنید، باید ضمانت های ارائه شده را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که با استانداردهای ایمنی مطابقت دارد.

اولین چیزی که باید هنگام خرید باتری لپتاپ جدید به دنبال آن باشید، سازگاری با کامپیوتر است. بیشتر آنها برای کار با مدلهای خاصی از لپ تاپ ساخته شده اند و این اطلاعات را در توضیحات محصولشان آورده اند. برای اطمینان از اینکه با سیستم شما سازگار است، باید از مدل لپ تاپ خود مطلع شوید. اگر این کار را به صورت ناخواسته نمی دانید یا مدارک لازم را ندارید، داخل محفظه باتری لپتاپ خود را در حالی که خاموش و از برق جداست است، بررسی کنید. همچنین می توانید پارت نامبر باتری را که در قسمت باتری آن قرار دارد، پیدا کنید.

خرید باتری لپتاپ

ساختار و جنس باتری های جایگزین

موادی را که باتری از آن ساخته شده است در نظر بگیرید: نیکل کادمیوم (NiCad)، نیکل فلز هیدرید (NiMH)، لیتیوم یون (LiON) یا پلیمرهای یون لیتیوم (Li-Poly). باتری های NiCad عمدتا منسوخ شده اند، زیرا بسیار سنگین بودند و عمر زیادی نداشتند. باتری های NiMH عمر طولانی تری نسبت به NiCads دارند اما به طور قابل توجهی کوتاه تر از LiONs و Li-Polys هستند. آنها همچنین وزن بیشتری دارند و “اثر حافظه” دارند که باعث می شود توانایی شارژ کامل را از دست بدهند.

به طور کلی، باتری های LiON و Li-Poly بهترین گزینه هستند، به شرطی که با لپ تاپ شما سازگار باشند، زیرا سبک هستند، از ماندگاری بیشتری نسبت به NiMH ها برخوردارند و حدود یک سوم سبک تر هستند. آنها همچنین با سرعت بیشتری شارژ می شوند و همچنین سازگار با محیط زیست هستند.

صرف نظر از نوع نهایی باتری لپ تاپ، باید مطمئن شوید که سلول ها به گونه ای ساخته شده اند که مطابق با استانداردهای بین المللی ایمنی باتری لپ تاپ باشند، مانند مواردی که توسط Underwriters Laboratories (UL) تعیین شده اند.

ظرفیت

ظرفیت یا رتبه بندی قدرت یکی دیگر از موارد مهم است. این میزان نیرویی است که باتری می تواند تولید کند و معمولاً بر حسب میلی آمپر (میلی آمپر) نوشته می شود. هر چقدر ظرفیت بیشتر باشد، باتری می تواند مدت زمان بیشتری قبل از شارژ مجدد کار کند، بنابراین به دنبال بالاترین عدد میلی آمپر ساعت باشید. امتیاز بیشتر جدیدها حداقل 5،000 میلی آمپر است.

عمر سرویس

مانند سایر محصولات فن آوری، باتری های لپ تاپ دارای طول عمر مشخص هستند – مدت زمانی که انتظار می رود به طور مطلوب کار کنند. این معمولاً به صورت چرخه نوشته می شود، یک چرخه شامل خاموش شدن کامل باتری و سپس دوباره شارژ کامل آن است. اکثر آنها قادر به گذراندن 300 تا 1500 چرخه شارژ هستند و پس از رسیدن به حداکثر تعداد چرخه می توان از آنها استفاده کرد، اما ممکن است شارژ نیز نداشته باشد. برخی از رایانه ها با یک شمارنده چرخه داخلی تعبیه شده اند، اما نرم افزار شمارش چرخه رایگان نیز به صورت آنلاین برای بارگیری در دسترس است.

خرید باتری اورجینال یا های کپی

علاوه بر این ممکن است بخواهید این موضوع را بررسی کنید که آیا می خواهید یک باتری لپتاپ با نام تجاری و اورجینال مانند باتری لپ تاپ خود خریداری کنید یا یک باتری جایگزین Replacement خریداری کنید. بسیاری از شرکت های تجاری و شرکت هایی که باتری های عمومی تولید می کنند، اجزای سازنده خود را از همان تولیدکنندگان تهیه می کنند، بنابراین ممکن است تفاوت عمده ای ایجاد نکند، اما برخی از نسخه های اورجینال از استانداردهای ایمنی دقیق تری نسبت به استاندارد های عمومی برخوردار هستند و برخی از آنها از اجزای مختلف و با کیفیت بالاتر استفاده می کنند.

خرید باتری لپتاپ

همچنین، برخی از نسخه های نام تجاری با ضمانت های بهتری نسبت به نسخه های عمومی ارائه می شوند. باتری های مارک دار گران تر از باتری های عمومی هستند، بنابراین اگر یک باتری لپ تاپ با نام تجاری و یک ژنرال عمومی را مقایسه کنید و متوجه شوید که تا حد زیادی مشابه هستند، ممکن است بخواهید باتری عمومی استفاده کنید.

باتری نو در مقابل باتری تعمیری

نکته: علاوه بر مسئله مارک تجاری، باتری جدیدی که می خرید تاریخ تولید و انقضای اش را مد نظر قرار بدید.

هستند کسانی که باتری های خراب و قدیمی را تعمیر و سلول های جدید جایگزین می کنند؛ هرچند این مسئله استاندارد نیست و اغلب ارزان تر از باتری های جدید هستند، اما خرید باتری های تعمیری و یا refurbished خطرناک است، زیرا شما واقعاً نمی دانید که باتری چند ساله است و ممکن است به طور ناگهانی از بین برود. همچنین، بسیاری از باتری های مرمت شده با ضمانت خوبی ارائه نمی شوند، بنابراین ارزش دارد که فقط یک باتری جدید تهیه کنید، مخصوصاً اگر زیاد از لپ تاپ خود استفاده می کنید.

منبع: easytechjunkie خرید باتری لپتاپ

تمام باتری های لپ تاپ باید در یک زمان مشخص تعویض شوند. با گذشت زمان، مواد شیمیایی داخل باتری فرسوده می شوند به این معنی که به تدریج عمر باتری کاهش می یابد. اما آیا می دانید در صورت نیاز به تعویض باتری باید مراقب چه مواردی باشید؟ ما در Partako از همه انواع باتری از جمله باتری های جایگزین لپ تاپ پیشرو هستیم. ما باتری هایی را برای همه مدل های لپ تاپ تهیه می کنیم و به همه مشتریان خود کمک و مشاوره تخصصی می کنیم. بنابراین، در مورد خرید باتری های جایگزین لپ تاپ چه چیزی باید بدانید؟

اصولا باید به دنبال چه مواردی باشید:

هنگامی که باتری شما باید تعویض شود

به محض اینکه لپ تاپ شما علائم متداولی را تجربه کند، از جمله، از بین رفتن باتری در مدت زمان کوتاهی از شارژ کامل تخلیه شود، باید آنها را تعویض کنید. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، باتری ها به مرور زمان از بین می روند. اگر یک یا دو سال لپ تاپ خود را داشته باشید، تفاوت در ظرفیت باتری را مشاهده کرده باشید. ممکن است زمان به روزرسانی شما و لپ تاپ شما فرا رسیده باشد، اما چگونه می دانید که یک باتری جایگزین با کیفیت برای لپ تاپ یا نوت بوک خود در سبد خرید خود دارید؟ ما بیشتر به شما می گوییم.

خرید یک باتری عمومی یا Replacement

هنگام جستجوی باتری لپ تاپ جایگزین، معمولاً بهتر است به گزینه های شخص ثالث مراجعه کنید. خرید مستقیم از سازنده لپ تاپ، از طریق فروشگاه آنلاین خود، بسیار گران است. با انتخاب گزینه های Replacement می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، بنابراین مطمئناً ارزش خرید را دارد. شما می خواهید مطمئن شوید سایت منبع معتبری است، چه از طریق سیاست های کارآمد در نظر گرفته شده یا توصیه های دوست، و می خواهید مطمئن شوید که باتری معیوبی را خریداری نمی کنید – یا بدتر، یک باتری لپ تاپ ناامن.

باتری مناسب شما

با خرید از یک منبع معتبر، می توانید باتری نو با ظرفیت بهینه برای نیازهای لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید. با این حال، قبل از خرید باتری جایگزین، باید مطمئن شوید که باتری مناسب و سالم است. باتری باید تمام مشخصات لپ تاپ را داشته باشد زیرا در غیر این صورت می تواند به باتری و لپ تاپ آسیب برساند. همه باتری های لپ تاپ مناسب یکدیگر نیستند، بنابراین باید از نظر ولتاژ، توان، ابعاد و نوع آن آگاه باشید. اگر مطمئن نیستید که مدل لپ تاپ شما به چه چیزی نیاز دارد، می توانید از پارت نامبر و پلاک مشخصات خود مطلع شوید یا می توانید از متخصص مشاوره بگیرید.

منبع: batteryexperts خرید باتری لپتاپ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هجده + هفده =