کیبورد لپ تاپ کار نمی کند؟ 4 نکته برای رفع آن

چرا کیبورد لپ تاپ کار نمی کند؟ | 4 ترفند برای حل مشکل از کار افتادن کیبورد لپ تاپ و نوت بوک

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که زمانی که متنی را تایپ می‌کنید ، به جای حروف درج شده بر روی کلیدها، کارکترهای دیگری را نمایش دهد. یا در بدترین حالت کیبورد لپ تاپ به طور کامل از کار بیفتد . بدون صفحه کلید ، رایانه قابل حمل عملا غیر قابل استفاده شده و حتی یک تایپ ساده هم نمی‌توان انجام داد. این مشکل بزرگی برای نوت بوک و لپ‌تاپ محسوب میشه. چون تعویض کیبورد لپ تاپ نیازمند داشتن دانش سخت افزاری هست. اگر کیبورد شما به صورت ناگهانی از کار افتاده است ، آموزش زیر را دنبال کنید .

به طور معمول، چهار دلیل وجود دارد که صفحه کلید لپ تاپ شما کار نکند و هر دلیلی راه حل خاص خود را دارد.

راه حل اول : راه اندازی مجدد یا Reboot کردن دستگاه:

معمولا اولین راهکار برای حل اکثر مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ، راه اندازی مجدد یا Restart کردن رایانه قابل حمل است. اکثر اوقات اگر مساله خاصی نباشد این مشکل کیبورد برطرف شده و صفحه کلید کارایی سابق خود را به دست می‌آورد. راه اندازی مجدد کامپیوتر ، اکثر خطاهای ناخواسته‌ که در سیستم رخ داده است را برطرف می‌کند.

راه حل دوم : بررسی کنید که آیا مشکل کیبورد لپ تاپ سخت افزاری هست یا نرم افزاری :

از کار افتادن صفحه کلید لپ تاپ ممکن است به علت بروز مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری اتفاق بیفتد.

قبل از هر کاری ابتدا سیستم خود را Restart کرده و BIOS یا UEFI را اجرا کنید. بسته به نسخه ویندوز شما ، با فشردن یکی از کلیدهای  F1, F2, Esc, Del نرم افزار بایوس بارگذاری می‌شود. هنگام راه اندازی مجدد کامپیوتر ، F1 (یا F2) را فشار دهید تا به BIOS دسترسی پیدا کنید. وقتی آماده شدید روی Restart کلیک کنید. سیستم شما در BIOS یا UEFI باز می شود. از هر روشی که پیروی کنید ، اگر سیستم شما BIOS یا UEFI را با موفقیت باز کرد ، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری نیست . اگر مطمئن شدید که مشکل کیبورد نوت بوک شما نرم افزاری است ، مراحل بعدی را دنبال کنید. در غیر این صورت به یک تعمیرگاه معتبر لپ تاپ مانند پارت ایران مراجعه کنید.

راه حل سوم : درایور کیبورد لپ تاپ را بروز رسانی کرده یا به نسخه قبلی باز گردانید :

اگر کیبورد نوت بوک شما از کار افتاده است ، یکی از راه حل‌های آن بروز رسانی درایور آن است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا Device Manager را اجرا کنید.
  2. گزینه Keyboards را در لیست باز شو انتخاب کرده و سپس راست کلیک کنید .
  3. اکنون گزینه Properties و بعد از آن Driver را انتخاب کنید.
  4. حالا در پنجره ای که باز شده ، Update Driver را کلیک کنید. با این کار آخرین نسخه موجود از درایور کیبورد بر روی سیستم عامل شما نصب خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید سیستم شما به اینترنت دسترسی داشته باشد. اگر این عملیات را نتوانستید انجام دهید از نرم افزار Driver Pack Solution کمک بگیرید.

اگر با آپدیت درایور صفحه کلید لپ تاپ هنوز مشکل پا برجا بود یک بار باید آن را حذف کرده و مجددا نصب کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

  1. در نرم افزار Device Manager بر روی Keyboard کلیک راست کنید.
  2. بعد از انتخاب گزینه Properties در قسمت Driver گزینه Uninstall Device را انتخاب کنید.

راه حل چهارم : کیبورد لپ تاپت کار نمیکنه ؟ تمیزش کن! :

بعضی وقت ها علت از کار افتادن کیبورد لپ تاپ ، گرد و غبار است. توجه داشته باشید که تمیز کردن کیبورد لپ تاپ به علت حساس بودن اتصالات باید توسط تعمیرکار تمیز شود. برای این کار به پارت ایران مراجعه کنید.

منبع: کیبورد لپ تاپ کار نمی کند؟ 4 نکته برای رفع آن

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

بیست − هفده =