کیبورد و صفحه کلیدهای مکانیکی

کیبورد و صفحه کلیدهای مکانیکی

صفحه کلیدهای مکانیکی جزء کیبوردهایی هستند که زیر هر کلید سوئیچ دارند، به این معنی که هر فشار صفحه کلید را می توان از نظر فیزیکی و دقیق احساس کرد و به جای غشاهای لاستیکی مورد استفاده در بیشتر صفحه کلیدهای رایج، دارای سوئیچ هایی زیر هر کلید هستند. سوئیچ های فیزیکی به صفحه کلیدهای مکانیکی احساس “نرمی و لطافت” کمتری می دهند – هر فشار کلید را می توان به وضوح احساس کرد، و آنها را برای تایپ دقیق عالی می کند.

صفحه کلیدهای مکانیکی در بین تایپیست ها، برنامه نویسان و سایر موارد که در کارشان به صفحه کلید اعتماد می کنند، محبوبیت فوق العاده ای دارد. در اینجا همه مواردی که باید در مورد نحوه کار صفحه کلید مکانیکی، کاربرد آنها و نکات مثبت و منفی آنها نسبت به صفحه کلیدهای دیگر بدانید آورده شده است.

 بیشتر صفحه کلیدهای کامپیوتر یکسان به نظر می رسند – سه ردیف حروف، یک ردیف یا دو عدد و تعداد زیادی کلید با علائم نگارشی و عملکردی دارد. اما اگرچه شکل ظاهری آنها شبیه به هم است، اما صفحه کلید در مورد نحوه کار داخلی می تواند بسیار متفاوت باشد.

امروزه بیشتر مردم یکی از دو نوع صفحه کلید استفاده می کنند: صفحه کلید لایه ای یا مکانیکی.

صفحه کلیدهای لایه ای، نوع متداول تر، در زیر هر کلید نوعی گنبد لاستیکی دارند. با فشار دادن یک کلید، لاستیک فشرده می شود و کلید با سیم های صفحه کلید اتصال الکتریکی ایجاد می کند. صفحه کلیدهای مکانیکی بسیار متفاوت هستند – آنها به جای لاستیک، یک کلید پلاستیکی در زیر هر دکمه دارند که باعث می شود اتصال از بین برود. این ممکن است به نظر متفاوت نرسد، اما سبک کلید تأثیر زیادی در نوع تایپ شما دارد.

نحوه کار صفحه کلید مکانیکی

در اصل، صفحه کلید یک وسیله ساده است. این یک ساقه است که به صفحه کلید متصل می شود، که توسط یک فنر نگه داشته می شود. وقتی کلید صفحه را فشار می دهید، این ساقه را مجبور به پایین آمدن می کند و به دو تماس الکتریکی اجازه می دهد تا لمس شوند.

اما صفحه کلیدهای مکانیکی حس کاملاً متفاوتی نسبت به صفحه کلیدهای لایه ای دارند، زیرا کلیدها باعث می شوند که یک سوئیچ فنر دار خاموش شود و پس از فشار دادن، شما یک کلیک مشخص را احساس می کنید یا می شنوید. این بدان معناست که شما همیشه از زمان فشار دادن یک کلید اطلاع خواهید داشت.

در مقایسه، صفحه کلیدهای لایه ای تمایل به احساس “نرمی” دارند زیرا به گنبد لاستیکی فشار وارد می کنند و هیچ گونه کلیک قطعی در ایجاد سوئیچ وجود ندارد.

سریع تایپ کردن روی صفحه کلیدهای لایه ای به این معنی است که احتمال اشتباه شما زیاد است. حتی در این صورت، همه صفحه کلیدهای مکانیکی به طور یکسان کار نمی کنند. کلیدهای صفحه کلید مکانیکی معمولاً به صورت لمسی یا خطی طبقه بندی می شوند.

یک سوئیچ استوانه ای باید تا پایین فشار داده شود، در حالی که سوئیچ های لمسی تقریباً تا نیمه فعال می شوند، این بدان معنی است که آنها با تلاش تایپ کمتری، سریعتر فعال می شوند. در هر حال، اصل موضوع یکسان است: صفحه کلیدهای مکانیکی با علامت گذاری هر فشار کلید با یک کلیک که آن را احساس می کنید و معمولاً می شنوید، به شما در تایپ سریعتر کمک می کنند.

موارد استفاده برای کیبورد و صفحه کلیدهای مکانیکی

صفحه کلید لایه ای بیشتر رواج دارند زیرا قیمت آن نسبت به صفحه کلید مکانیکی کمتر است – همچنین از صفحه کلید مکانیکی صدای کمتری دارند در حالی که کیبوردهای مکانیکی دارای صدای بلندی هستند.

هنوز هم، بسیاری از افراد به ویژه برنامه نویسان و گیمرها صفحه کلیدهای مکانیکی را ترجیح می دهند. هر دو گروه از کنترل و بازخورد دقیق صفحه کلید مکانیکی راضی هستند. صفحه کلیدهای مکانیکی می توانند تایپ را آسان کنند، خصوصاً اگر در تایپ دقیق مشکل داشته باشید.

جوانب مثبت و منفی کیبورد و صفحه کلیدهای مکانیکی

صفحه کلیدهای مکانیکی علاوه بر دقت، به طور قابل توجهی طول عمر بیشتری نیز دارند. ماندگاری بسیاری از صفحه کلیدهای مکانیکی از 20 تا 100 میلیون فشار دادن کلید است، در حالی که معمولاً برای صفحه کلید لایه ای فقط 5 تا 10 میلیون ضربه و فشار است.

صفحه کلیدهای مکانیکی همچنین ویژگی های خاصی را ارائه می دهند که مورد علاقه گیمرها هستند، مانند “چرخش”. چرخش اطمینان حاصل می کند که هر فشار کلید حس می شود، حتی اگر کلیدها همزمان فشار داده شوند.

صفحه کلیدهای مکانیکی می توانند این کار را به راحتی انجام دهند، در حالی که صفحه کلیدهای لایه ای مهارت خاصی در این کار ندارند و اغلب فشارهای همزمان را لغو می کنند. اگر کلید کیبورد شما خراب شود، تقریباً همیشه می توانید آنها را تعویض کنید.

بسیاری از گیمرها صفحه کلید لپ تاپ خود را جایگزین می کنند یا صفحه کلیدهای سفارشی را جایگزین می کنند (مانند کلیدهای ویژه WASD). و از آنجا که می توان کیبورد را به راحتی جدا کرد، تمیز کردن یک صفحه کلید مکانیکی نیز آسان است.

صفحه کلید و سنسورها به راحتی روی صفحه کلیدهای مکانیکی تمیز می شوند و این برای تایپیست های سریع بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. هر چند همه از صفحه کلیدهای مکانیکی قدردانی نمی کنند.

همانطور که گفته شد، آنها می توانند صدای بلندی داشته باشند، اگر شما اتاقتان را با دیگران تقسیم کنید، صدای بلند باعث می شود حواس شما پرت شود. به طور کلی، آنها گران تر از کیبوردهای لایه ای هستند، اگرچه موارد استثنایی نیز وجود دارد. اگر می خواهید سرعت تایپ را بالا ببرید حتما کیبورد های مکانیکی و امتحان کنید.

منبع: businessinsider کیبورد و صفحه کلیدهای مکانیکی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

یک × 5 =