قوانین و شرایط گارانتی لپ تاپ: اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید، ضمانت لپ تاپ شما فقط هزینه های زیادی را برای شما در بر خواهد گرفت. ما به آنچه تولید کنندگان اصلی لپ تاپ تحت پوشش قرار می دهند یا نمی دهند نگاهی می اندازیم.
کلید واژه (ها): گارانتی لپ تاپ
تقریباً 70 درصد بزرگسالان آمریکایی دارای یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی هستند. با نگاه به دارندگان لپ تاپ، اکثر آنها 3-5 سال جایگزین خواهند شد. این بر اساس عمر مفید هر سیستم و توانایی همگام بودن با فناوری روبه رشد است. هنگامی که یک لپ تاپ کاملاً جدید خریداری می کنید، دارای ضمانت تولیدکننده است. هنگامی که یک لپ تاپ کاملاً جدید خریداری می کنید، دارای ضمانت تولیدکننده است. وقتی اکثر مردم می شنوند تحت ضمانت هستند، تصور می کنند که از هر اتفاق بدی برای سیستم شان در امان هستند. این یک فرضیه غلط است.
همانطور که مشخص شد، ضمانت لپ تاپ در زمینه محافظت از آن بسیار محدود است. این واقعیت باعث شده است که مشتریانی که سعی در رفع مشکلات خود دارند، احساس ناخوشایندی کنند و فقط توسط تولیدکنندگان به آنها گفته می شود که مجبور به پرداخت قبض هستند.
برای روشن کردن این موضوع که ضمانت نامه استاندارد لپ تاپ دقیقاً چه کاری انجام می دهد و چه کاری انجام نمی دهد، تیم ما این راهنما را در زیر آورده است.
تنوع ضمانت ها
قبل از اینکه به آنچه شما می توانید از گارانتی لپ تاپ خود انتظار داشته باشید بپردازیم، لازم به ذکر است که ضمانت نامه ها توسط هر سازنده دستگاه به طور منحصر به فرد ارائه می شوند. این بدان معنی است که جای تغییر وجود دارد. این تنوع می تواند با اطلاعاتی که در این راهنما به شما می دهیم مغایرت داشته باشد.
برای تشکیل این مقاله، تیم ما از اطلاعات ضمانت نامه های ارائه شده توسط ایسر، ایسوس، دل، HP، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ، اپل و توشیبا استفاده کرد. براساس پیشنهادات آن شرکت، اطلاعات ما میانگین نسبی از همه آنهاست.
ضمانت نامه چه مدت طول می کشد؟
استاندارد صنعت برای گارانتی در لپ تاپ های جدید یک ساله است. دستگاه های مرمت شده تولید کننده متغیرتر هستند اما معمولاً دوره های گارانتی از سه ماه تا یک سال را ارائه می دهند. وقتی ادعای گارانتی از درگاه معتبری ارائه می شود دستگاه ها معمولاً به نزدیکترین انبار تولیدکننده ارسال می شوند که در آن اعتبار ادعای ضمانت مشخص می شود و پس از پذیرش، تعمیرات به طور رایگان برای مصرف کنندگان انجام می شود.
با ضمانت استاندارد لپ تاپ چه چیزی پوشش داده نمی شود؟
در زیر برخی از رایج ترین مشکلاتی که دارندگان لپ تاپ در طول دوره مالکیت خود با آنها روبرو هستند و اینکه آیا این مشکلات تحت ضمانت نامه استاندارد لپ تاپ قرار دارند، آورده شده است.
خرابی سخت افزار – پوشانده شده است
اگر رایانه شما مولفه ای در داخل خود دارد که عملکرد کافی را ندارد، ضمانت لپ تاپ به شما این امکان را می دهد که سیستم خود را ارسال کرده و قطعه تعمیر یا تعویض شود.
مشکلات سخت افزاری رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- مشکلات صفحه کلید
- مشکل صفحه نمایش
- خرابی هارد دیسک
- خرابی رم
- خرابی کابل فلت تصویر
- عدم اتصال پورت های USB
- طرفداران معیوب
موارد فوق فقط نمونه ای از تعداد خطاهای سخت افزاری است که سازنده شما می تواند به شما کمک کند.
مشکلات سیستم عامل – تحت گرانتی است
خرابی رابط. راه اندازی یا boot ناسازگار. اگر با مشکلاتی در سیستم عامل Windows یا Mac روبرو هستید، سازنده شما می تواند به شما در اصلاح و رفع عیب سیستم کمک کند. مشکلات سیستم عامل معمولاً از طریق تلفن با تیم پشتیبانی فنی سازنده شما رفع می شود و گاهی اوقات نیاز به ارسال سیستم شما برای تعمیر هست.
صفحه های شکسته – شامل گارانتی نیست
اگر نمایشگر لپ تاپ شما شکافی جزئی یا شدید پیدا کند، ضمانت لپ تاپ شما تعمیرات صفحه شما را پوشش نمی دهد. آسیب دیدن صفحه، خطای مالک لپ تاپ است و نه تولید کننده. به همین دلیل، تولید کننده از شما پشتیبانی رایگان نمی کند و در عوض از شما می خواهد که برای جبران خسارت هزینه آنها را پرداخت کنید.
آب خوردگی و خسارت از آب – شامل گارانتی نیست
اگر لپ تاپ شما در معرض آب باشد که منجر به خرابی سخت افزار خاصی شود یا به طور یکجا سیستم دچار خراب شود، دستگاه شما شامل گارانتی و ضمانت قرار نمی گیرد.
از آنجا که آسیب از آب همیشه از بیرون مشخص نیست، بسیاری از ادعاهای خسارت ناشی از آب به عنوان ادعاهای خرابی سخت افزار به صورت فابریک توسط مصرف کنندگان ارائه می شود. به همین دلیل، اولین چیزی که تولیدکنندگان هنگام ارزیابی صحت ادعای شما به دنبال آن می گردند، علائم قرار گرفتن در معرض آب است. نتیجتاً قرار گرفتن در معرض آب مشکوک یکی از مهمترین دلایل رد ادعاهای گارانتی است.
سرقت – تحت پوشش ضمانت قرار نمی گیرد
باز هم، از آنجا که سرقت به دلیل خطای تولید کننده لپ تاپ شما رخ نداده است، حتی با اثبات سرقت توسط گزارش پلیس، سازنده شما جایگزین سیستم شما نخواهد شد. در حالی که توسط تولیدکنندگان، گام هایی برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ برداشته شده است، متاسفانه میزان ضده سرقت لپ تاپ ها در جایگاهی پشت سر تلفن های همراه قرار میگیرد.
خسارت ناشی از بلایای طبیعی – تحت پوشش قرار نگرفته است
حتی درصورتی که خسارت وارده به سیستم شما بخاطر تقصیر خود شما نباشد، باز هم ضمانت استاندارد لپ تاپ شما را پوشش نخواهد داد. نمونه هایی از آسیب های ناشی از بلایای طبیعی که لپ تاپ ها را تحت تأثیر قرار می دهد شامل سیل، زلزله و آتش سوزی است.
خلاصه ای از محتوای ضمانت های لپ تاپ و درک اینکه چگونه می توانید آن را به خوبی بفهمید
به طور خلاصه، اکثر ضمانت های لپ تاپ در دستگاه های نو، یک سال پس از تاریخ خرید شما طول می کشد. پس از اجرای ضمانت نامه، موارد ناشی از خطاهای سازنده مانند ایراد سخت افزار یا سوءعملکرد سیستم عامل واجد شرایط تعمیرات رایگان هستند.
هر مسئله ای که توسط تولید کننده ایجاد نشده باشد، حتی اگر این مسائل توسط شما ایجاد نشده باشد، پوشش داده نمی شوند. این مسائل شامل آسیب های تصادفی، آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و سرقت است. علاوه بر این، مواردی مانند عدم ثبت پس از خرید لپ تاپ یا باز کردن درب لپ تاپ شما نیز می تواند پوشش گارانتی شما را باطل کند.
آیا به دنبال ضمانت کاملتر لپ تاپ هستید که بتوانید برای محافظت از سیستم گران قیمت خود روی آن حساب کنید؟ در این صورت، توصیه ما این است که ایمنی دستگاه خود را در اختیار سازنده خود قرار ندهید. درعوض، به تیم ما در پارتاکو اجازه دهید تا کمک کند.
منبع: cpscentral.com قوانین و شرایط گارانتی لپ تاپ