استخراج بیت کوین چگونه است

ماینینگ چیست و استخراج بیت کوین چگونه است

ماینینگ چیست و استخراج بیت کوین چگونه است : استخراج یا ماینینگ فرآیند ایجاد بلوک های معتبری است که سوابق معاملات را به دفتر صورت حساب عمومی بیت کوین (BTC) اضافه می کند، که بلاکچین نامیده می شود. این یکی از اجزای مهم شبکه بیت کوین است، زیرا به اصطلاح “مشکل دوبار خرج کردن” را حل می کند. مسئله دو بار خرج کردن به مسئله نیاز یافتن به اطلاع همگانی در مورد تاریخچه معاملات اشاره دارد. یعنی یک نفر که صاحب یک بیت کوین است نمی تواند آن را دوبار خرج کند بعد از یک معامله بیت کوین خرج شده آن از دسترسی خارج می شود.

مالکیت بیت کوین را می توان با کلید عمومی رمزنگاری ریاضی اثبات کرد، چیزی که نمی تواند با تکنولوژی امروز شکسته شود. با این حال، رمزنگاری به تنهایی نمی تواند تضمین کند که یک سکه خاص قبلاً توسط شخص دیگری ارسال و استفاده شده است. برای تشکیل یک سابقه مشترک از معاملات، باید یک لیست توافق شده داشته باشید به عنوان مثال، زمان ایجاد هر معامله. اما هر ورودی از خارج می تواند توسط هر کسی دستکاری شود، که لازم است شرکت کنندگان به آن شخص ثالث اعتماد کنند.

 استخراج (و بطور کلی بلاکچین) از انگیزه های اقتصادی برای ارائه روشی معتبر و مطمئن برای سفارش و مرتب سازی داده استفاده می کند. معاملات غیرمتمرکز هستند به این معنا که تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نیستند و برای انجام معاملات به وسیله بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال نیازی به وجود واسطه و یا نفر سوم برای تأیید معامله نیست. اشخاص ثالث سفارش دهنده به دلیل رفتار صحیح پاداش پولی دریافت می کنند. در مقابل، هرگونه رفتار نادرست منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی می شود، حداقل تا زمانی که اکثریت صادقانه باقی بمانند.

چگونگی انجام معاملات بیت کوین در شبکه

در مورد استخراج بیت کوین، این نتیجه با ایجاد یک سری بلوک حاصل می شود که می توان از نظر ریاضی ثابت کرد که با تعهد خاصی از منابع به ترتیب صحیح روی هم قرار گرفته اند. این فرآیند به ویژگی های ریاضی یک هش رمزنگاری بستگی دارد – روشی استاندارد برای رمزگذاری داده ها.

هش یک ابزار رمزگذاری یک طرفه است، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده های ورودی تقریباً غیرممکن است، مگر اینکه هر ترکیب ممکن تا زمانی که نتیجه با هش داده شده مطابقت داشته باشد. این همان کاری است که ماینرهای بیت کوین انجام می دهند: آنها هر ثانیه تریلیون هش دوره می کنند تا شرایطی رضایت بخش به نام “زحمت” را پیدا کنند. زحمت و هش هر دو تعداد بسیار زیادی هستند که با بیت بیان می شوند، بنابراین نیاز است در ساده ترین شرایط، هش کمتر از زحمت باشد.

زحمت در هر 2016 بلاک بیت کوین تنظیم می شود – یا تقریباً هر دو هفته – برای حفظ زمان بلوک ثابت، به مدت زمان یافتن هر بلوک جدید اشاره دارد.هش تولید شده توسط ماینرها به عنوان شناسه برای هر بلاک خاص استفاده می شود و از داده های موجود در هدر بلوک تشکیل شده است. مهمترین اجزای هش اصل مرکل است – یک هش جمع شده دیگر که امضای کلیه معاملات موجود در آن بلوک را در خود جمع می کند – هش منحصر به فرد بلوک قبلی.

این بدان معناست که تغییر حتی کوچکترین جز یک بلوک به طور محسوسی هش مورد انتظار آن را تغییر می دهد – و همچنین هر بلوک بعدی. نودها فوراً این نسخه نادرست از بلاکچین را رد می کنند و از شبکه در برابر دستکاری محافظت می کنند.

براساس نیاز به زحمت، سیستم تضمین می کند که ماینرها کار واقعی انجام می دهند – زمان و برق صرف شده در هش کردن از طریق ترکیبات احتمالی. به همین دلیل پروتکل اجماع بیت کوین “اثبات کار” نامیده می شود تا آن را از انواع دیگر مکانیسم های ایجاد بلوک متمایز کند. به منظور حمله به شبکه ، نهادهای مخرب راهی غیر از بازآفرینی کامل قدرت استخراج آن ندارند. برای بیت کوین، میلیاردها دلار هزینه می شود.

نحوه پرداخت ماینرهای بیت کوین

این این کار شبکه ای را که ماینرها انجام داده اند به صورت ارائه پاداش برای تولید بلوک های جدید تشخیص می دهد. پاداش به دو نوع وجود دارد: بیت کوین جدید که با هر بلوک ایجاد می شود و هزینه هایی که کاربران برای معامله در شبکه پرداخت می کنند. پاداش بلوکی بیت کوین که اخیراً محاسبه شده است، از ماه مه سال 2020 به 6.25 BTC می رسد، بیشترین درآمد ماینرها است.

این مقدار برنامه ریزی شده است که در فواصل معین تقریباً چهار ساله به نصف کاهش یابد، بنابراین در نهایت، دیگر Bitcoin استخراج نمی شود و فقط هزینه های معامله امنیت شبکه را تضمین می کند. تا سال 2040، پاداش بلوک به کمتر از 0.2 BTC کاهش می یابد و تا امروز فقط 80،000 بیت کوین از 21 میلیون بیت کوین باقی می ماند. پس از سال 2140 استخراج به طور موثر پایان می یابد چون BTC نهایی به آرامی استخراج می شود.

حتی اگر پاداش بلوک با گذشت زمان کاهش یابد، این نصف شدن پاداش با افزایش قیمت بیت کوین بسیار جبران شده اند. اگرچه این هیچ تضمینی برای نتایج آینده نیست، استخراج کنندگان بیت کوین نسبت به چشم انداز خود از درجه اطمینان نسبی برخوردار هستند. این انجمن از آرایش فعلی استخراج بسیار حمایت می کند و برنامه ای برای حذف آن مانند Ethereum ندارد، سکه قابل استخراج عمدۀ دیگر. با داشتن شرایط مناسب، هر ماینر می توانند اطمینان داشته باشند که سرمایه گذاری سودآوری خواهد داشت.

اگرچه استخراج یک تجارت رقابتی است، اما شروع کار آن نسبتاً آسان است. در سال های اولیه بیت کوین، علاقه مندان می توانستند به راحتی برخی از نرم افزارها را در رایانه خود راه اندازی کنند و بلافاصله شروع به کار کنند. در سال های اولیه بیت کوین، علاقه مندان می توانستند به راحتی برخی از نرم افزارها را در رایانه خود راه اندازی کنند و بلافاصله شروع به کار کنند. آن روزها مدت هاست که می گذرد، اما راه اندازی یک ماینر اختصاصی بیت کوین به همان سختی که در ابتدا به نظر می رسد نیست.

چگونه سخت افزار را برای استخراج انتخاب کنیم

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه مدار مجتمع Application-Specific است که معمولاً ASIC نامیده می شود. این دستگاه ها فقط می توانند Bitcoin را استخراج کنند، اما در انجام این کار بسیار کارآمد هستند. در حقیقت، آنها بسیار کارآمد هستند  به طوری که معرفی آنها در حدود سال 2013 باعث شده که انواع دیگر دستگاه های محاسبه تقریباً یک شبه از رده خارج شوند.

 اگر می خواهید با CPU ها، GPU ها یا FPGA های پیشرفته، استخراج کنید، باید به دنبال ارزهای دیگر باشید. اگرچه این دستگاه ها می توانند Bitcoin را استخراج کنند، اما آنها این کار را با سرعت کُندی انجام می دهند که فقط اتلاف وقت و مصرف برق است.

برای مرجع، بهترین کارت گرافیک موجود درست قبل از ASIC ها، یعنی 7970 AMD ، 800 میلیون هش در ثانیه تولید کرد. اما امروزه یک ASIC متوسط 100 تریلیون هش در ثانیه تولید می کند – این تفاوت 125000 برابر است.

به تعداد هش های تولید شده در ثانیه معمولاً “هش ریت” گفته می شود و این یک اندازه گیری عملکرد مهم برای دستگاه های استخراج است.

در هنگام خرید دستگاه استخراج باید دو عامل اصلی دیگر نیز در نظر گرفته شود. یکی مصرف برق است که با وات اندازه گیری می شود. بین دو دستگاهی که به همان تعداد هش تولید می کنند، دستگاهی که کمترین میزان برق را مصرف می کند سود بیشتری خواهد داشت. معیار سوم هزینه واحد برای هر دستگاه است. اگر 10 سال طول بکشد تا بازپرداخت کند، داشتن کم مصرف ترین ASIC در جهان بی معنی است.

بیت کوین دارای یک اکوسیستم نسبتاً پر جنب و جوش از تولیدکنندگان ASIC است که اغلب در این سه پارامتر متفاوت هستند. برخی ممکن است ASIC های کارآمدتر اما گران تر نیز تولید کنند ، در حالی که برخی دیگر سخت افزارهایی با عملکرد پایین تر تولید می کنند که قیمت ارزان تری دارند. قبل از تجزیه و تحلیل اینکه کدام دستگاه برای نیازهای شما مناسب است، مهم است که سایر عوامل موثر بر سود را درک کنید.

اقتصاد استخراج بیت کوین

استخراج مانند مشاغل املاک و مستغلات مربوط به مکان است. مکان های مختلف در جهان قیمت متوسط متفاوتی از برق خواهند داشت. مکان های مختلف در جهان قیمت متوسط متفاوتی از برق خواهند داشت. برق مسکونی در بسیاری از کشورهای پیشرفته معمولاً بیش از حد گران است که نمی تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. با قیمت برق که بین 0.15 تا 0.25 دلار در هر کیلووات ساعت متغیر است، ماینینگ در مناطق مسکونی بسیار زیاد است تا بتواند به طور مداوم سودآور باشد.

استخراج کنندگان حرفه ای بیت کوین اغلب فعالیت خود را در مناطقی که برق بسیار ارزان است انجام می دهند. برخی از این موارد شامل منطقه سیچوان در چین ، ایسلند ، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا است. این مناطق معمولاً نوعی تولید برق محلی ارزان مانند سدهای برق آبی دارند. قیمت هایی که ماینرها از آن لذت می برند اغلب زیر 0.06 دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود که معمولاً آنقدر پایین است که حتی در زمان رکود بازار نیز می تواند سود کسب کند. به طور کلی ، قیمت های زیر 0.10 دلار برای حفظ عملکرد انعطاف پذیر توصیه می شود. یافتن مکان مناسب عمدتا به شرایط شخص بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ممکن است نیازی به رفتن فراتر از خانه خود نداشته باشند، در حالی که افراد در کشورهای پیشرفته موانع بیشتری برای ورود به ماینینگ دارند.

مقایسه سودآوری سخت افزار استخراج

تعداد زیادی ماشین محاسبات آنلاین در وب سایت هایی مانندAsicMinerValue ، Crypto مقایسه و Nicehash، که در آن می توان به سرعت سودآوری یک دستگاه استخراج را بررسی کرد.

 این فرمولی است که بسیاری از این ماشین حساب ها از آن استفاده می کنند و به سادگی نشان دهنده سهم شما از کل هش ریت تقسیم بر صدور کل شبکه به دلار است. مقادیر ورودی مورد نیاز هر دو پارامتر ثابت هستند (زمان بلوک بیت کوین 10 دقیقه است، بنابراین شش بلوک در یک ساعت و 144 در روز استخراج می شود)، یا می توان آنها را در وب سایت های داده مانند Blockchain.com یا Coinmetrics یافت.

برای یافتن سود، باید هزینه برق را نیز کم کرد. به لطف معادل سازی بین کیلووات و کیلووات ساعت، این امر می تواند به سادگی ضرب مصرف برق دستگاه در 24 ساعت و قیمت برق در هر کیلووات ساعت باشد. در زیر جدولی آورده شده است که نشان می دهد ASIC های اصلی موجود در بازار امروز و دوره بازپرداخت آنها – یعنی چه مدت طول می کشد تا سرمایه حتی از درآمد فعلی بدست آید. شایان ذکر است که سود یک ماینر در طول زمان به شدت متغیر است و برآورد یک روز برای روزهای آینده می تواند منجر به نتایج نادرست شود. با این وجود، برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه، یک معیار مفید است.

همانطور که در جدول مشاهده می شود، هیچ یک از ASIC ها با قیمت 0.20 دلار برای هر کیلووات ساعت سود کسب نمی کنند. عملکرد نسبی عمدتا برای هر یک از ASIC های نسل جدید یکسان است ، در حالی که در صورت ارزان بودن برق ، مدل های قدیمی تر می توانند یک پیشنهاد جذاب باشند.

به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 دارای صرفه جویی در مصرف انرژی پایین اما قیمت بسیار پایینی است که باعث می شود آن را با وجود اینکه یک مدل نسبتاً قدیمی است ، در بازار قیمت پایین برق رقابتی کند. Bitmain S17 Pro، نسل قبلی ASIC ، به دلیل هزینه کمتری که دارد همچنان جای خود را حفظ می کند ، اما با افزایش نرخ مرجع برق به سرعت جذاب نمی شود. به نظر می رسد دستگاه های MicroBT متعادل ترین عملکرد را در کل دارند.

Canaan AvalonMiner 1066

خرید و راه اندازی سخت افزار ماینینگ بیت کوین

چندین مغازه وجود دارد که ASIC را به مشتریان خرده فروشی می فروشند، در حالی که برخی از تولیدکنندگان خرید مستقیم را نیز مجاز می دانند. اگرچه تهیه آنها دشوارتر از کارت گرافیک های رایج است، اما خرید هریک از ASIC با قیمت قابل قبول همچنان امکان پذیر است. شایان ذکر است که خرید از مغازه ها یا تولیدکنندگان حمل و نقل از کشورهای خارجی ممکن است منجر به واردات سنگین شود.

بسته به تولید کننده یا فروشگاه، ممکن است ASIC ها بدون واحد منبع تغذیه ارائه شوند که پس از آن باید جداگانه خریداری شود. برخی از تولیدکنندگان ASIC واحدهای خود را به فروش می رسانند، اما همچنین می توان از PSU های ساخته شده برای سرورها یا رایانه های بازی استفاده کرد، اگرچه احتمالاً به تغییرات خاصی احتیاج دارند.

ASIC ها باید از طریق کابل اترنت به اینترنت متصل شوند و فقط با اتصال به آدرس IP محلی، مشابه روتر خانگی، می توان از طریق یک مرورگر وب پیکربندی کرد. قبل از ادامه کار، لازم است که یک حساب کاربری با استخراج ماینینگ انتخابی ایجاد کنی، که بعد اطلاعات دقیق در مورد نحوه اتصال به سرورهای آن را ارائه می دهد.

از صفحه وب ASIC، باید نقاط انتهایی اتصال منبع و اطلاعات حساب را وارد کنید. سپس ماینر شروع به کار و تولید بیت کوین می کند. استخراج از طریق یک منبع تاسیس شده به شدت توصیه می شود، زیرا شما می توانید با جمع آوری سخت افزار خود با دیگران بازدهی ثابت داشته باشید. اگرچه دستگاه شما همیشه نمی تواند هش صحیحی را برای ایجاد یک بلوک پیدا کند، اما کمک و شراکت شما همچنان پاداش می گیرد.

ملاحظات و خطرات استخراج بیت کوین

علاوه بر ریسک مالی عدم سودآوری ، در مدیریت دستگاه های با قدرت بالا مانند ASIC خطرات فنی نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از سوختن اجزا به دلیل گرم شدن بیش از حد، تهویه مناسب لازم است. تمام برق مصرفی معدنکار در اثر گرما در محیط آن پخش می شود و یک ASIC احتمالاً قدرتمندترین دستگاه در خانه یا محل کار شما خواهد بود. این همچنین بدان معنی است که شما باید محدودیت های شبکه برق خود را با دقت در نظر بگیرید. شبکه برق خانه شما تا حداکثر سطح قدرت رتبه بندی شده است و هر سوکت نیز رتبه بندی خاص خود را دارد. عبور از این محدودیت ها به راحتی منجر به قطع مکرر یا آتش سوزی برق می شود. برای تعیین بی خطر بودن تنظیم برق شما با یک متخصص مشورت کنید.

نگهداری منظم در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی نیز برای سالم ماندن دستگاه ها لازم است. در حالی که خرابی ها نسبتاً نادر است، ASIC ها بدون نگهداری مناسب می توانند زودتر از انتظار از کار خارج شوند. در حالی که ممکن است هر دستگاه ASIC دچار خرابی شود، اما بزرگترین تهدید برای سودآوری آنها منسوخ شدن است. ماینرهای کارآمدتر در نهایت دستگاه های قدیمی را جمع و جور می کنند.

استخراج بیت کوین از هیچ سرمایه گذاری دیگری مستثنی نیست. پاداش و همچنین خطرات وجود دارد. امیدوارم، این راهنما یک نقطه شروع مناسب برای ارزیابی بیشتر هر دو مسئله فراهم کرده باشد.

منبع: cointelegraph استخراج بیت کوین چگونه است

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × دو =